خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزرات بهداشت:

کاهش هزینه‌های درمانی به ۵ تا ۱۰ درصد در بیمارستان‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۳۹

می‌توان با توزیع مناسب نیروی متخصص در برخی شهر‌ها، مشکل کمبود پزشک را مرتفع کرد.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزرات بهداشت، کاهش پرداخت بیماران در بخش بستری بیمارستان‌های دولتی به ۵ تا ۱۰ درصد را از مهم‌ترین مزایای برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ سجاد رضوی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، یکی از نقاط مثبت پایش و نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در برنامه تحول نظام سلامت را عدم ارجاع بیماران برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی توسط بیمارستان‌ها بیان کرد.

وی افزود: رایگان شدن زایمان طبیعی و افزایش آمار آن به میزان ۵ درصد، کاهش میزان سزارین، کاهش میزان ترخیص بیماران با میل شخصی، افزایش رضایتمندی بیماران و کاهش مراجعات به مددکاری بیمارستان‌ها از نقاط قوت پایش عملکرد بیمارستان‌ها در طرح تحول نظام سلامت است.

وی بر ضرورت استقرار کامل سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی در بیمارستان‌ها تاکید کرد و افزود: در صورت اتصال همه بیمارستان‌ها به این سیستم، قالب کلی صورت حساب بیماران بستری یکپارچه می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه بهره گیری مناسب از نیروی انسانی متخصص و پرداخت به موقع حق الزحمه‌ها موجب افزایش اعتماد پزشکان به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواهد شد، افزود: می‌توان با توزیع مناسب نیروی متخصص در برخی شهر‌ها، مشکل کمبود پزشک را مرتفع کرد.

وی بر رعایت استاندارد تعداد ویزیت‌ها در هر ساعت تاکید کرد و گفت: به منظور ثبت دقیق ساعات حضور پزشکان در کلینیک‌ها و مقیمی آن‌ها در بیمارستان‌های دولتی، لازم است پزشکان بدون تاخیر و بصورت دقیق و منظم در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

رضوی همچنین، بر راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و الکترونیکی در کلیه بیمارستان‌ها تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز