خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور:

بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان از مسایل و حقوق اولیه خود بی‌اطلاع هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۷۸

بحثدرمان جزء لاینفک سازمان تامین اجتماعی بوده و انتظار داریم این صندوق به عنوان صندوق بین النسلی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت شود.

اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان تبریز با مدیرکل و معاونت فنی و مدیر کل امور مستمری بگیران تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی و روسای شعبات ۶ گانه تامین اجتماعی کلانشهر تبریز دیدار کردند.

در این نشست رییس هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز در سخنانی هدف از این دیدار را نقد و بررسی پاره‌ای مسایل مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد و گفت: کانون بازنشستگان تبریز به دنبال ارایه خدمات شایسته و در خور شأن و مقام و جایگاه ویژه این قشر است و هرچه بیشتر بتوانیم در بهینه سازی خدمات از نظر کمی و کیفی گامهای موثری برداریم آنوقت به شعار خدمت صادقانه و بی‌منت نزدیک شده و از شعار به عمل حرکت کرده‌ایم.

حاج کریم صادق‌زاده خاطرنشان کرد: هر آنچه که در اینگونه جلسات به عنوان مشکل مطرح و جهت حل وفصل آن گفتگو می‌شود همگی برای ارایه خدمات شایسته‌تر به این قشر است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور، خواستار تدوام برپایی چنین جلساتی شد و گفت: قطعا برگزاری نشست‌های مشترک میان شرکای اجتماعی می‌تواند راهکارهای مناسبی را جهت نیل به اهداف عالیه سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

وی با قدردانی از برخی اقدامات سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های اخیر اظهار داشت: در طول تاریخ سازمان تامین اجتماعی سابقه نداشته که حقوق و عیدی بازنشستگان درموعد مقرر پرداخت شود که این مهم در دوره جدید فعالیت این سازمان در دولت تدبیر و امید محقق شد.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور فردی توانمند، دانشمند، همسو و همفکر با جامعه کارگری و بازنشستگان در راس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما از بابت مدیرعاملی که کارهای بزرگی را در جهت رفاه و آسایش بازنشستگان و مستمری بگیران در فکر و اندیشه دارند ممنون هستیم و انتظار داریم با بستر مناسبی که فراهم شده خواسته‌های اینجامعه بزرگ تحقق یابد.

صادق‌زاده بر پاسداری از جایگاه تامین اجتماعی تأکید کرد و گفت: حفظ و ارتقاء این جایگاه در واقع حمایت و دفاع از حقوق قشر محروم و زحمتکش جامعه است.

وی به بحثدرمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحثدرمان جزء لاینفک سازمان تامین اجتماعی بوده و انتظار داریم این صندوق به عنوان صندوق بین النسلی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت شود.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز تأکید کرد: امیدواریم همه کمک کنندسازمان تا به تعهدات خود در قبال کارگران و بازنشستگان عمل و توجه کند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با ابراز تأسف از اینکه بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان از مسایل و حقوق اولیه خود بی‌اطلاع هستند گفت: اگر اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه صورت گیرد به نظر می‌آید بخش مهمی از مشکلات این قشر رفع شود امروز بازنشسته ما برای نمونه نمی‌داند برای بیمه تکمیلی به کجا مراجعه کند، چه هزینه‌ای را دریافت کند.

وی بحثهمسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از خواسته‌های به حق این قشر خواند و گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی بازنشستگان است و مسئولان باید پاسخ دهند که تا کی باید در انتظار تحقق این حق قانونی باشند.

صادق‌زاده همچنین خواستار بهره‌مندی بازنشستگان از امکانات سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: اینکه چرا امکانات سازمان تامین اجتماعی نظیر رفاه گس‌تر، رستوران، استخر وسونای این سازمان در سراسر کشور در اختیار بازنشستگان قرار نمی‌گیرد جای سوال دارد.

وی در خاتمه سخنان خود به پاره‌ای مشکلات بیمه درمان مکمل اشاره کرد و گفت: با همکاری‌های فیمابین بخش عمده‌ای از این مشکلات با اجرای ماده ۸۹ قانون الزام و توسعه و کسترش درمان مستقیم قابل رفع است و نیازی در آینده نزدیک به بیمه درمان مکمل وجود نخواهد داشت.

در ادامه این نشست چند تن از اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز و همچنین روسای محترم شعبات تامین اجتماعی شهرستان تبریز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نایب رییس اول کانون کارگران بازنشسته تبریز نیز در این نشست در سخنانی خواستار اجرای قانون در سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: اگر تامین اجتماعی به تعهدات قانونی خود پایبند بوده و آن را اجرایی کند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و ما انتظار صحیح قانون را از سازمان داریم.

نقی یاری افزود: یکی از مشکلاتی که کارگران بازنشسته با آن روبرو هستند این است که کارفرمایان بعد از بازنشستگی، خود را موظف به هیچ خدمتی برای بازنشستگان نمی‌دانند و حتی حضور بازنشستگان را در محیط‌های کار تنش زا محسوب می‌کنند که باید این فرهنگ غلط تغییر پیدا کند.

محمد علی قلی‌زاده، نائب رئیس دوم کانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز در نشست به مشکلات بیمه درمان مکمل اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد زیاد بازنشستگان و مستمری بگیران کانون بازنشستگان تبریز در بحثبیمه درمان تکمیلی وارایه خدمات مشکلاتی بیشتری گریبانگیر این کانون است و بایستی به این مسایل فرا‌تر از سایر کانون‌های شهرستانی بازنشستگان و کانون استانی نگاه شود.

احد مجتهدی، خزانه دارکانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز در این نشست اهمیت مشکلات بیمه درمان تکمیلی را یادآور شد و گفت: یکی از مسایلی که در این زمینه وجود دارد موضوع انصرافی‌ها از بیمه تکمیلی است که بایستی فکری به حال آنان شود.

بختیار لطفی، عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز در این نشست خواستار اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در ارتباط با بازنشستگان ومستمری بگیران در بحثارائه خدمات رفاهی و سفرهای زیارتی و سیاحتی شد.

علی ابراهیمی عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز نیز در این نشست در سخنانی خواستار رفع مشکلات مالی ناشی از مباحثبیمه درمان تکمیلی فیمابین شرکت بیمه طرف قرارداد شد و گفت: لازم است این مسایل به صورت کار‌شناسی بررسی شود.

جلیل بهاری، دبیر کانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به اقدامات تامین اجتماعی در دوره جدید فعالیت ابراز امیدواری کرد این روند رو به توسعه ادامه داشته باشد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل افراد بازنشسته و مستمری بگیران که بانک تجارت حقوق دریافت می‌کنند و نمی‌توانند از تسهیلات وام استفاده کنند، شد.

جعفر رنجبری، عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز در این نشست در سخنانی به بحثمشکلات روانی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: لازم است این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی نظیر ایجاد خانه‌های مهر امید بدون نتیجه نماند.

رسول روشن فر، عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز، نیز طی سخنانی خواستار افزایش سقف وام‌های قرض الحسنه و همچنین ایجاد امکانات رفاهی بیشتر به قشر بازنشسته شد.

در ادامه این نشست رحیم اردلان، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، نیز در سخنانی به سوالات و موضوعات مطرح شده از سوی اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان تبریز پاسخ گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز