خبرگزاری کار ایران

نمایش مشترک ایران و کردستان عراق در جشنواره نمایش عروسکی

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۳۶

نمایش آئینی عروسکی " هیوا " برگرفته از آیین طلب باران و داستان فولکلور «بوکه وارانه» یا «عروس باران» گرفته شده است که به شکل آواز و آواهای کردی، اجرا می‌شود.

نمایش " هیوا " نوشته نعیم بذرکار و به کارگردانی صبا مولودی با همکاری هنرمندان کردستان عراق، در جشنواره عروسکی اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش آئینی عروسکی " هیوا " برگرفته از آیین طلب باران و داستان فولکلور «بوکه وارانه» یا «عروس باران» گرفته شده است که به شکل آواز و آواهای کردی، اجرا می‌شود.

این نمایش که کاری از " گروه په پوله " است؛ از سربست احمد محمد به عنوان مشاور کارگردان، نجیم حسنی به عنوان مشاور موسیقی فولکلور استفاده کرده است.

هدیه آزاده، ندا ایزدی، بیتا بهارلو، افشین زعیم، گلنوش طاهری، سامان فرشیدنیا و غزاله مرصوصی، علی وجدانی به عنوان بازی‌دهنده در نمایش " هیوا " حضور دارند.

از سایر عوامل نمایش می‌توان به سرگل اسلامی به عنوان دراماتورژ، هادی سپنجی به عنوان شاعر، صلاح الدین مولودی به عنوان تهیه‌کننده، محمد جمیل خالدی به عنوان خواننده؛ ندا ایزدی، بیتا بهارلو، آرام رحیم، گلنوش طاهری، نوگل طاهری و صبا مولودی به عنوان سازندگان عروسک، ندا ایزدی، آرام رحیم و صبا مولودی و قاسم رحمتی به عنوان سازندگان دکور مژگان طاهرزاده، مرجان طاهرزاده و بهیه طاهرپور در مقام طراحی و دوخت لباس، مریم محمدی به عنوان روابط عمومی، رحمان هوشیاری، محمد فتاح و جمال کریم به عنوان همکاران روابط بین‌الملل و در نهایت معین محمودی در مقام طراح پوستر و بروشور اشاره کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی به دبیری مرضیه برومند از ۲۲ تا ۲۹ شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز