خبرگزاری کار ایران

از سوی دولت عراق انجام شد؛

ارسال پیش‌نویس تفاهم‌نامه تاسیس بانک ایران و عراق به تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۹۷

خط مرزی ایران و عراق نقاط مشترک زیادی دارد که افزایش حجم صادرات ایران و عراق را می طلبد و از اواسط عراق تا جنوب این کشور خیلی از شرکت‌های ایرانی ورود کرده اند که اکثر آن‌ها در رابطه با نیرو و برق است.

رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران با اشاره به توافق دو کشور برای رفع موانع بازرگانی و ایجاد بانکی مشترک برای تسهیل مبادلات مالی گفت: پیش نویس این تفاهم نامه ماه گذشته به ایران ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، در حاشیه همایش صادرات ایران و عراق شاکر عبدالرزاق الدمی، اظهار کرد: در چند وقت گذشته زیر ساخت‌های کشور عراق نابود شده که این کشور نیاز به ایجاد زیرساخت، ساختمان و خدمات فنی و مهندسی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط آهن و حمل و نقل نیاز است که ایجاد خطوط ریلی در دست بررسی است، از سوی دیگر ایجاد پالایشگاه و ارائه خدمات پتروشیمی در حال گسترش است که به دنبال دستیابی به صادرات ۳ میلیون بشکه نفت در روز هستیم.

او یادآور شد: خط مرزی ایران و عراق نقاط مشترک زیادی دارد که افزایش حجم صادرات ایران و عراق را می طلبد و از اواسط عراق تا جنوب این کشور خیلی از شرکت‌های ایرانی ورود کرده اند که اکثر آن‌ها در رابطه با نیرو و برق است.

الدمی با اشاره به این که حجم واردات عراق از ایران۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال گذشته بدون احتساب نفت و گاز بوده است، گفت: باید تجار ایرانی و عراقی ارتباط بیش‌تری داشته باشندو جای ناراحتی داشته که در سال گذشته ایرانیان در نمایشگاه عراق کم فروغ ظاهر شدند.

رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران افزود: هیئتی از وزارت بازرگانی عراق در سال گذشته برای رفع موانع بازرگانی همچون انتقال پول بین ایران و عراق به ایران سفر کردند که قرار بر این شد بانکی مشترک در ایران و عراق ایجاد شود. پیش نویس این تفاهم نامه ماه گذشته به ایران ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز