خبرگزاری کار ایران

عضو شورای فرهنگ عمومی استان همدان مطرح کرد:

تئاتر کودک و نوجوان نسل آینده را تربیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۶۱

آریایی‌نژاد: متولیان و دست اندرکاران امر باید خلاءها و نواقص موجود را برطرف کنند و در صورت امکان نیز جشنواره کودک و نوجوان را به سراسر استان همدان ببرند.

عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ضمن اعلام آمادگی مجمع نمایندگان استان همدان برای حمایت فکری، ایده ای و بودجه ای از این جشنواره، بر ضرورت به نمایش گذاشتن ظرفیت همدان در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، احمد آریایی نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: بزرگترین سرمایه هر مملکتی، نیروی انسانی آن است و تربیت نسل کودک و نوجوان برای فردای کشور، نیاز به تدوین مولفه‌ها و مشخص ساختن چشم اندازها دارد و در مواردی که مخاطبان این سنین مورد نظر هستند، باید تلاش کرد تا ضمن اشراف بر چگونگی فعالیت آنها، با زبان خودشان سخن گفت.

وی افزود: بر اساس این نوع مخاطب باید در خلال تولید برنامه، اهداف و آرمانها نیز مدنظر باشد زیرا اگر در کارهای هنری، مسیر اشتباهی در پیش گرفته شود، آثار سوء آن در درازمدت و آینده کشور مشخص خواهد شد؛ پس دقت و ظرافت در کار جزء الزامات اولیه برای تولیدات کودک و نوجوان است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان، تئاتر را رسانه مناسب و تاثیرگذاری به منظور القای مفاهیم و آموزه ها به کودک دانست و تصریح کرد: تئاتر، زبان نمایشی گویا و نافذی است که تاثیرگذاری آن اثرات طولانی مدت و پایدار دارد؛ پس باید از آن به گونه‌ای استفاده کرد که مخاطب را به اهداف و آرمانهایش نزدیک کند.

آریایی نژاد از آمادگی مجمع نمایندگان استان همدان برای حمایت فکری، ایده ای و بودجه ای از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد و اضافه کرد: باید همه متولیان تئاتری و استانی تلاش کنند تا در حد توان خود جشنواره ای بی نقص یا کم نقص ارائه دهند و ضمن استفاده از تجارب قبلی، ظرفیت و پتانسیل استان همدان در این حوزه را به نمایش بگذارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان همدان همچنین بر ضرورت ارتقای کیفی و کمی جشنواره بیست و یکم نسبت به سالهای گذشته تاکید کرد و گفت: متولیان و دست اندرکاران امر باید خلاءها و نواقص موجود را برطرف کنند و در صورت امکان نیز این جشنواره را به سرتاسر استان همدان ببرند تا مردم تمام شهرها و روستاهای آن، از دستاوردهای جشنواره بهره مند شوند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز