خبرگزاری کار ایران

حسینی شاهرودی در شانزدهیمن اجلاس خبرگان رهبری:

رفع بیکاری جوانان، موجب فراهم‌شدن زمینه ازدواج و فرزندآوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۹۱

امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود؛ مسأله‌ای که با آموزه‌های دینی و توصیه بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد و دولت محترم نیز بسترهای لازم برای این امر را فراهم آورد

یک عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بیکاری جوانان از مسائل ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. چون در صورت رفع بیکاری قطعا زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت الإسلام و المسلمین سید عبد الهادی حسینی شاهرودی، سومین ناطق پیش از دستور شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، پیرامون مسائل فرهنگی و دغدغه های مومنین در این زمینه سخن گفت و تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در فرهنگ اسلامی، معماری اسلامی است که متأسفانه امروزه در ساخت و سازها به آن توجه نمی شود.

نماینده مردم استان گلستان در این مجلس در بخش دیگری از نطق خویش، با اشاره به مسأله تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران این اقدام کاری ارزشمند ارزیابی و دست اندرکاران اجرای این طرح، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین موضوع حجاب و عفاف را مورد اشاره قرار داده و از بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه انتقاد و ارائه طرحها و مدل های اسلامی متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی، ضروری دانست و ادامه داد: «بسیار خوب و ضروری است که مسؤولان فرهنگی برای احیای ارزشهای اسلامی در جامعه با حوزویان همکاری و مشورت نمایند».

یکی دیگر از نکاتی که وی به آن اشاره کرد، مسأله تکثیر نسل و ضرورت آینده‌نگری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و افزود: «امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود؛ مسأله‌ای که با آموزه‌های دینی و توصیه بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد و دولت محترم نیز بسترهای لازم برای این امر را فراهم آورد».

حسینی شاهرودی در پایان یکی از مسائل مهم و ضروری که باید مورد توجه قرار گیرد رفع بیکاری به خصوص بیکاری جوانان است که اگر به این مسأله توجه جدی شود قطعاً زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز