خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

عربستان باید تغییر روش بدهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۸۹

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که اکران فیلم پادشاه شن ها تاثیری بر ترمیم روابط ایران و عربستان ندارد زیرا اصلا رابطه ای قرار نیست برقرار یا ترمیم شود که یک فیلم بر آن تاثیر خاصی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که اکران فیلم پادشاه شن‌ها تاثیری بر ترمیم روابط ایران و عربستان ندارد زیرا اصلا رابطه‌ای قرار نیست برقرار یا ترمیم شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد فیلم پادشاه‌شن‌ها که مربوط به سیاست‌های عربستان در قبال مسائل منطقه است گفت: عربستان باید تغییر روش دهد و اگر خودش را اصلاح نکند هیچ رابطه‌ای را با آن نمی‌توانیم اصلاح کنیم. عربستان باید پاسخ خون شهدای سوریه و لبنان را بدهد و دست از این خونریزی‌ها در عراق و سوریه بردارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که فیلم پادشاه شن ها قرار است در جشنواره اکران شود و این فیلم به دلیل اینکه رویکرد مثبتی به عربستان ندارد و ممکن است بر ترمیم روابط بین ایران و عربستان تاثیر خوبی نگذارد بیان داشت: ما هیچ رابطه‌ای برای خوب شدن با عربستان نداریم. زمانی روابط این دو کشور می‌تواند در مسیر جدیدی قرار بگیرد که عربستان نسبت به رفتار خودش یک رویکرد جدید، یک عقبگرد یا یک تغییری نشان دهد. داعش با پول عربستان مردم را می‌کشد و این گروه‌ها را از نظر مالی تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط ما با عربستان تنها با تغییرات اساسی ترمیم می‌شود ادامه داد: این کشور باید رابطه‌اش را با اسراییل قطع و با آمریکا اصلاح کند. به گروهک‌های سلفی سلاح و تجهیزات نفروشد. این یعنی تغییر رویکرد که ما تاکنون چیزی در این باب از عربستان ندیده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه با اکران این فیلم بسیار موافق است و حتما هم باید در آن حاکمیت بی منطق عربستان نقض شود گفت: این حکومت بی‌منطقی که امروزه بر عربستان سلطه پیدا کرده و فشاری که امروزه شیعیان عربستان در منطقه شرقیه تحمل می‌کنند و کوچکترین آزادی‌های مدنی اینها در اختیارشان نیست باید تغییر رویه دهد تا ما به عنوان نوعی از جهان اسلام با او وارد مذاکره شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز