خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در گردهمایی روابط عمومی‌های بسیج:

پیام امام و انقلاب اسلامی وحدت بود / بسیج نباید تنها فریاد بزند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۸۲

در چند سال اخیر کسانی بوده‌اند که مسئله اسلام منهای روحانیت را مطرح کرده‌اند که با طرح این موضوعات به خود و نظام ضربه زده‌اند. امروز بسیج ماموریت‌های بسیار مهمی دارد و باید در این حوزه فعال باشد، بنابراین نقش روابط عمومی در منعکس کردن این فعالیت‌ها مهم است و باید بتواند الگوهای اصلی را متجلی و به مردم معرفی کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیام امام و انقلاب اسلامی وحدت بود زیرا اگر متحد باشیم شیطان بزرگ نمی‌تواند کاری علیه ما بکند

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین گردهمایی روابط عمومی‌های بسیج سراسر کشور گفت: مسئله و نقش روابط عمومی موضوعی است که می‌تواند جذاب باشد زیرا شما در کار منعکس کردن یک جریان منور و خالص هستید واز طرف دیگر می‌تواند سخت باشد زیرا با افرادی که شما سر و کار دارید که این افراد از ظواهر فراری هستند.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه باید پذیرفت بسیج یک حرکت منحصر به فرد در امت اسلامی است، بیان کرد: این حرکت منحصر به فرد، رکن مهم استقامت درکشور مااست که بدون این انقلاب اسلامی نمی‌تواند به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به درگیری‌های منطقه و اضطراب‌های آن گفت: ما امروز در کشورمان سکون و آرامشی داریم که همه آن به یمن وجود بسیج است و این یک واقعیت مسلم است که و در کشور ما در بخش‌های مختلف ظهور کرده است.

لاریجانی اضافه کرد: روابط عمومی بسیج باید بتواند این صحنه‌های زیبا و عملکردها را منعکس کند که این موضوع در زمینه بازدارندگی نیز مفید است.

رییس مجلس یادآورشد: حرکت بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی از جهاد سازندگی در جهت رفع ظلم ایجاد عدالت و رفع محرومیت آغاز شد که یک حرکت مردمی بود که امام آن را به عنوان یک حرکت مهم در جامعه معرفی کرد.

نماینده مردم قم نقش بسیج در زمان دفاع مقدس را بسیار پررنگ خواند و گفت: هر چند از ابتدای شروع این حرکت در آن زمان موانعی وجود داشت و بنی صدر اجازه دخالت بسیج در جبهه‌ها را نمی‌داد که با عزل آن این فضا فراهم شد که بسیج در همه ابعاد با فداکاری و ایثار در دفاع مقدس گام بردارد که ما می توانیم با شروع حرکت آنها رفع حصر آبادان و فتح خرمشهر را شاهد باشیم که نقش بسیج و سپاه در آن‌ها برجسته بود و این حضور مردمی به دفاع مقدس شکل می‌داد.

وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس ماموریت‌های مهمی درعرصه‌ها و حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و دانشگاه به بسیج محول شده است، گفت: بسیج باید به عنوان یک جریان مردمی و متعهد نقش یک اسوه را بازی کند. بسیج در طی این سال‌ها همیشه در صحنه بوده و ماموریت دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه امروز ما در نقطه تاریخی قرار داریم که باید ویژگی‌های بسیج به صورت خاص برجسته شود گفت: مهمترین عرصه، عرصه بین‌الملل و مسئله هسته‌ای است که باید از اولویت‌های مهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج نباید تنها فریاد بزند، اظهار داشت: همانطور که تاریخ ثابت شده، بسیج باید وارد عمل شود و همواره با مسئولیت و ایثارگری به رفع مشکلات و جهادها اقدام کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصاف ما در عرصه بین‌الملل واقعی است، یادآور شد: با کارهای تاکتیکی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. آنها مسئله هسته‌ای را بهانه کرده‌اند و موضوع اصلی آنها الهام‌آفرینی انقلاب اسلامی است.

لاریجانی با اشاره به دیدار یکی از وزرای خارجه کشورهای منطقه تصریح کرد: آن وزیر به من گفت که مسئله اصلی آنها با شما انقلاب اسلامی است، نه مسئله هسته‌ای. آنچه برای آنها مهم است آن است که شما در منطقه طرح‌ها و نقشه‌های آنها را برهم می‌ریزید. این مسئله که اشاره شد من بارها در مذاکرات غیررسمی از خود آنها شنیده‌ام که نگرانی آنها نه از بابت مسئله هسته‌ای بلکه از تغییر توازن قوایی است که ما در منطقه ایجاد کرده‌ایم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه نقش ما در منطقه مسئولیت‌پذیری است و به دنبال خرابکاری نیستیم، خاطرنشان کرد: آمریکا وکشورهای تجاوزگر هستند که با اشغال خود باعثرشد تروریسم در منطقه شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای تجاوزگر و غربی با مسئله تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند، بیان کرد: این گونه مسائل و برخورد تاکتیکی با تروریسم و حمایت از آنها باعثرشد و گسترش آنها در منطقه شده است. آنها می‌گویند ما می‌خواهیم با تروریسم مقابله کنیم اما تروریسم با اشغال کشورها شروع شده و این نوع رفتار تحقیرآمیز با ملت‌ها باعثگسترش آن بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی فکری اصیل و مسئولیت پذیر است و ما با این گونه کارها مخالف هستیم. نماد و جریان انقلاب اسلامی حزب‌الله است که ترور نمی‌کند اما برای رسیدن به آرمان‌ها جان می‌دهد.

لاریجانی یادآوری اینکه چالش‌های بسیاری در منطقه وجود دارد که برخورد تاکتیکی آنها را حل نمی‌کند، ابراز داشت: راه حل آن ابتدا درک طرف مقابل از جریان ماست. دوم مقاومت واستقامت اجتماع منسجم در مقابل این دسیسه‌هاست. ما زمانی موفق می‌شویم که بتوانیم وحدت خودمان را حفظ کنیم و در این راه گام برداریم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به صحبت پیامبر در حجت‌الوداع بیان کرد: ایشان سه موضوع را برای جامعه مسلمین بیان کردند؛ اولین آن خالصانه کار کردن در راه خدا بود، دوم وفاداری و حس مسئولیت و نصیحت نسبت به حاکمان و سوم که به موضوع ما برمی‌گردد حضور و مشارکت همیشگی مردم در اجتماع است که این اصلی اساسی برای امت اسلامی است. تاریخ نشان داده است هر گاه ما متفرق باشیم به اهداف خود نرسیده و شکست خورده‌ایم.

وی افزود: پیام امام و انقلاب اسلامی نیز وحدت بود زیرا اگر متحد باشیم شیطان بزرگ نمی‌تواند کاری علیه ما بکند و همچنین یکی از توفیقات مردم بعد از انقلاب اسلامی داشتن یک رهبر عالم و وحدت بر محور آن است که خیلی از کشورها قدر این موضوع را نمی‌دانند. ما باید در عرصه بین‌الملل این حرکت اجتماع و وحدت خود را حفظ کنیم. در منطقه شرایطی وجود دارد و تحرکات ناخالصی شکل می‌گیرد که باید بتوانیم در مقابل آنها استقامت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پدیده داعش در منطقه عنوان کرد: این یک پدیده خلق شده و نوعی آدم‌کشی است اما باید توجه کرد که مانند کف روی آب است و حقیقتی در آن وجود ندارد و ما باید بتوانیم این موضوع را معرفی کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بحثاقتصاد و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج باید در این راه قدم بردارد. گره اقتصاد مقاومتی در تولید و مردمی شدن آن است، نه در اقتصاد دولتی و شرکت‌های دولتی.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بسیج باید با حضور در عرصه اقتصاد به کارآفرینی در جهت اقتصاد مقاومتی و حرکت چرخه اقتصاد در همه مناطق و ابعاد قدم بردارید، اظهار داشت: شما باید بتوانید نقش راهنما در دور افتاده‌ترین روستاها را در تولید داشته باشید. چرخه اقتصاد روستا همزمان و همراه با صنایع تکمیل می‌شود. شما باید در صنایع مختلف نیز کارآفرین باشید و در خدمت توانمندسازی مردم قدم بردارید. شما بسیجیان در حوزه اقتصاد کارآفرینی را باید اولویت کار خود در جهت رفع مشکلات واقتصاد مقاومتی قرار دهید.

وی با اشاره به بحثفرهنگ تصریح کرد: بحثفرهنگ با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش شکل می‌گیرد. آموزش تنها مجموع علم‌ها نیست. ما باید بتوانیم افراد را شکوفا کنیم و در راه توانمندسازی آنها گام برداریم. بنابراین محور آموزش امروز درکشور ما تربیت است. ما باید بتوانیم با یک جریانی افراد متعهد و کارا را تربیت کنیم که در این مسیر و در حوزه فرهنگ پایگاه‌های بسیج و مساجد نقش بسیار برجسته‌ای دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در مساجد و پایگاه‌های بسیج خاطرنشان کرد: آنها عوامل اصلی انقلاب اسلامی هستند و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم و اگر امروز اسلامی این چنین در دست ماست به خاطر مجتهدین و اسلام‌شناسان است، بنابراین اسلام متخصص می‌خواهد.

لاریجانی با اشاره به برخی جریان‌های انحرافی تاکید کرد: در چند سال اخیر کسانی بوده‌اند که از این راه منحرف شده‌اند و مسئله اسلام منهای روحانیت را مطرح کرده‌اند که با طرح این موضوعات به خود و نظام ضربه زده‌اند. امروز بسیج ماموریت‌های بسیار مهمی دارد و باید در این حوزه فعال باشد، بنابراین نقش روابط عمومی در منعکس کردن این فعالیت‌ها مهم است و باید بتواند الگوهای اصلی را متجلی و به مردم معرفی کند.

رئیس قوه مقننه افزود: در این راه علاوه بر اطلاع‌رسانی، شما باید از همه ظرفیت‌های نوین استفاده کنید. شما باید بتوانید در این صحنه نگاه خیرخواهانه را تجسم کنید.

وی در پایان ابراز داشت: ماموریت‌های شما ابعاد داخلی و خارجی دارد و حرکت‌های شما باید شامل مسائل فرهنگی اقتصادی علمی باشد و بتوانید دردمندی و مخلصانه بودن بسیج را نشان دهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز