خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت و گو با ایلنا:

قوه قضاییه با قاطعیت به پرونده مرتضوی ورود خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۲۵

پرونده‌هایی که به هرحال کسی فکر نمی‌کرد قوه قضاییه وارد بررسی آن شود الان در حال بررسی است و مسلما این پرونده هم جزو پرونده هایی است که قوه قضاییه با قاطعیت تمام به آن ورود خواهد کرد.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد که قوه قضاییه باید با قاطعیت به بررسی پرونده سعید مرتضوی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ورود کند و این روند را هم تسریع بخشد.

ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره لزوم رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: این پرونده که تخلفات مالی عدیده‌ای را همراه خود دارد باید از طرف قوه قضاییه به طور کامل بررسی و با ارائه گزارشات تکمیلی به جایگاه لازم برسد.

نماینده رباط کریم در پاسخ به این سوال که یکسال از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد اما چرا هنوز هیچ پیگیری عملی از سوی قوه قضاییه در این مورد صورت نگرفته بیان کرد: این پرونده درحال بررسی و رسیدگی است. اینکه گفته شود قوه قضاییه رسیدگی نمی‌کند فکر می‌کنم کار اشتباهی باشد. قطعا باید گزارشات تکمیلی و در واقع شکایات لازم به طور کامل بررسی شود و بعد از آن قوه قضاییه حتما اقدامات عملی صورت می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این کندی روند، تاثیر منفی بر افکار عمومی نخواهد داشت؟ ادامه داد: از آنجاییکه فعلا چیزی در این رابطه مطرح نشده و پرونده درواقع به آن جایگاه لازمی که باید رسیده باشد، نرسیده است که در محاکم قضایی مورد بررسی قرار بگیرد شاید مردم و یا برخی افراد فکر کنند که قصد و عزم لازم برای ورود به آن برنامه‌ها وجود ندارد در حالی که اینطور نیست.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه تاکید کرد: در این پرونده هنوز مقدمات لازم و جمع بندی‌های لازم صورت نگرفته است وگرنه قطعا قوه قضاییه با کسی تعارف ندارد. پرونده‌هایی که به هرحال کسی فکر نمی‌کرد قوه قضاییه وارد بررسی آن شود الان در حال بررسی است و مسلما این پرونده هم جزو پرونده هایی است که قوه قضاییه با قاطعیت تمام به آن ورود خواهد کرد.

نکو با بیان اینکه اگر تمامی تعارفات کنار گذاشته شود مسلما پرونده به درستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما طبق عملکرد قوه قضاییه در پرونده‌های نسبتا مشابه شاهد بودیم که این ورود به درستی انجام شده است اما چون مردم هم گرفتار این مساله شده‌اند انتظار می‌رود که قوه قضاییه این روند را تسریع بخشد.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هرحال حق و حقوق مردم در این پرونده ضایع شده و می‌خواهند که حق و حقوقشان برگردانده شود که انتظار بجایی هم است. به نظر من اولویت دار بودن پرونده‌ها بسیار حایز اهمیت است یعنی اینگونه پرونده‌ها باید در اولویت قرار بگیرند. این مبالغ هنگفت به هرحال بیت المال است و باید به صاحبان آنها برگردانده شود.

نکو تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده ضرورت دارد بنابراین مسولان هم نگرانی مردم را به خوبی درک می‌کنند و باید با ارایه گزارشات محکم و لازم روند رسیدگی پرونده را تسریع بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز