خبرگزاری کار ایران

سر فسخ قرارداد توافق نداریم؛

کفاشیان: شخصا موافق تمدید قرارداد کی روش نیستم / کارلوس بد مذاکره است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۹۸

قرارداد دوره قبل کی روش دو میلیون ۵۰۰ هزار دلار بود. آن زمان دولت از فدراسیون فوتبال حمایت کرد. در حال حاضر حتی اگر با این مبلغ موافقت شود، حدود هشت میلیارد تومان می شود و نیاز به حمایت داریم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: شخصا با تمدید قرارداد کی روش مخالفم ولی به نظر مردم و کارشناسان احترام می گذارم و تلاش می کنم تا قرارداد او را تمدید کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان ضمن بیان این مطلب افزود: با صراحت می گویم که از ته دل برای تمدید قرار با کی روش راضی نیستم چون هزینه سنگینی بر دوش فدراسیون فوتبال تحمیل می کند و با این هزینه سنگین نمی توانیم سایر تیم های تحت پوشش فدراسیون را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه قطع همکاری با کی روش یک مشکل دارد و آن اینکه اگر تیم ملی یک باخت در آینده داشته باشد، همه مسئولان فدراسیون فوتبال زیر سئوال می روند.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به رغم اینکه دلم راضی به عقد قرارداد با کی روش نیست، به آن اهمیت نمی دهم و برای همکاری با این مربی تلاش خواهم کرد چون برای دلم کار نمی کنم بلکه هدفم پیشرفت فوتبال و موفقیت تیم ملی و خوشحالی دل مردم است.

کفاشیان در باره آخرین وضعیت مذاکره با کی روش گفت: کی روش در حال حاضر در پرتغال است و برنامه اردوی اولیه تیم ملی فوتبال ایران در این کشور را پیگیری می کند. در حال حاضر برنامه های تیم ملی تنظیم شده و به همین جهت نگرانی از بابت تاخیر در عقد قرارداد کی روش نداریم. تیم ملی دو دوره ۱۰ روزه در مهر و آذر ماه تمرین خواهد داشت و بازی های لیگ برتر را دستیاران او زیر نظر دارند. تیم ملی فوتبال چند بازی تدارکاتی از جمله دیدار با کره جنوبی را در آذرماه و چند اردوی آماده سازی نیز قبل از آغاز جام ملت های آسیا خواهد داشت.

وی در باره بلاتکلیفی و کمبود زمان و رعایت نشدن شان این سرمربی گفت: کی روش اهل مذاکره است اما در این زمینه سخت گیری های زیادی دارد. قبل از جام جهانی او برای ادامه همکاری اعلام آمادگی کرد که قرار شد بعد از نتیجه جام جهانی با این مربی مذاکره کنیم. تمدید قرارداد بعد از بررسی های کارشناسی تایید شد و مبلغ پیشنهادی نیز به کی روش دادیم. در حال حاضر درباره اصل قرارداد با او مشکلی و بحثی نداریم و سر مبلغ نیز به توافق رسیدیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: کی روش علاقمند به مسایل خاصی است که باید برای آنان با او به توافق برسیم. به عنوان مثال او مایل است قوانین خارج از کشور مبنای رسیدگی به اختلافات احتمالی باشد.

کفاشیان تاکید کرد: یکی دیگر از اختلافات بحثفسخ قرارداد است که ما سه زمان را برای بستن قرارداد پیشنهاد دادیم، اول تا پایان جام ملت ها و اگر کی روش نتیجه نگرفت؛ دومین زمان در بازی های مقدماتی جام جهانی است و اگر این مربی موفق به کسب مجوز حضور در جام جهانی نشود و مقطع سوم پایان جام جهانی ۲۰۱۸ است.

کفاشیان گفت: اما اینکه مبلغ خسارت چگونه پرداخت شود از دیگر اختلافات فدراسیون و کی روش است. کی روش نظرش این بود که در صورت فسخ قرارداد کل مبلغ قرارداد را بگیرد، ما قبول نکردیم. بعد قرار شد از زمان فسخ تا یک سال کامل را بگیرند.

وی تاریخ شروع قرارداد کی روش دهم مردادماه عنوان کرد و گفت: پاداش برای موفقیت در جام ملت های آسیا نیز در قرارداد کی روش در نظر گرفتیم و اگر موفق نشود او هم باید به ما خسارت بپردازد.

کفاشیان گفت: قرارداد دوره قبل کی روش دو میلیون ۵۰۰ هزار دلار بود. آن زمان دولت از فدراسیون فوتبال حمایت کرد. در حال حاضر حتی اگر این مبلغ موافقت شود، حدود هشت میلیارد تومان می شود. فوتبال چندین تیم دارد که تدارکات آنان نیز باید انجام شود اگر قرار باشد همه منابع به تیم ملی اختصاص یابد، نمی توانیم تیم های دیگر فوتبال را حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان و شخص آقای گودرزی از ابتدا از تمدید قراردداد کی روش حمایت کردند اما نهادهای دیگر نیز پیام هایی برای بررسی جزئیات قرارداد کی روش دادند که این مسئله کار فدراسیون را سخت می کند.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد کنار گذاشتن فریده شجاعی از کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: خانم شهریان معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش با من تماس گرفت و عنوان کرد از عملکرد خانم شجاعی راضی نیستند و خواستار تغییراتی در این کمیته شدند که ما تغییراتی را ایجاد کردیم ولی خود خانم شجاعی استدلال شان این بود که وزارت ورزش قصد برکناری او را دارد و از این موضوع دلخور بود ولی به خانم شهریان گفتم که اعضای هیات رئیسه توسط مجمع انتخاب می شود و نمی توانیم بدون نظر مجمع عمل کنیم.

در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ورزش و جوانان در باره قطع همکاری فدراسیون با برخی افراد از جمله خانم فریده شجاعی داده است، گفت: وزارت ورزش در باره عملکرد بخش بانوان فدراسیون راضی نبودند و ما هم نیز تغییراتی در این بخش دادیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز