خبرگزاری کار ایران

مسابقات قهرمانی‌بانوان‌کشور پربار بود؛

بهزادی: استعدادهای خوبی در دوومیدانی در حال شکفتن است / کاهش رکوردها امیدبخش است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۷۲

در هجدهمین دوره این رقابت‌ها که در ۳ مرحله برگزار شد، هر مرحله را با جابجایی چند رکورد ملی پشت سر گذاشتیم که این نقطه عطف دوومیدانی زنان در سال جاری بود.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی با ابراز امیدواری نسبت به آینده دوومیدانی زنان ایرانی اظهار داشت: خوشبختانه امسال مسابقات قهرمانی زنان باشگاه های کشور پربار بود و سطح رقابت ها نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشت.

پریسا بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب، گفت: اگر می‌گویم مسابقاتی پویاتر در مقایسه با سال‌های گذشته داشتیم، به این علت است که در هجدهمین دوره این رقابت‌ها که در ۳ مرحله برگزار شد، هر مرحله را با جابجایی چند رکورد ملی پشت سر گذاشتیم که این نقطه عطف دوومیدانی زنان در سال‌جاری بود.

قهرمان اسبق پرتاب وزنه کشورمان ادامه داد: امسال دخترانی از رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در مسابقات باشگاه‌های زنان کشور حضور داشتند که توانستند ضمن کسب مقام، رکوردهای ملی را نیز جابجا کنند که این مسئله نوید آینده ای درخشان برای دوومیدانی‌زنان ایران دارد، چراکه در صورت رشد این استعدادها آنها می‌توانند در رده سنی بزرگسالان نام ایران را در میادین آسیایی و بین‌المللی مطرح کنند و به رکوردهای مطلوبی دست یابند.

وی افزود: البته باید متذکر شوم که حضور ورزشکاران کم سن و سال و با استعداد در رقابت‌های دوومیدانی باشگاه‌های زنان کشور، حاصل استعدادیابی و برنامه‌ریزی مناسب از سوی فدراسیون دوومیدانی است. ما در سال گذشته مسابقات دوومیدانی مدارس را برگزار کردیم و ضمن استعدادیابی، ورزشکاران نونهال و نوجوانان را با برگزاری مسابقات کشوری زیر نظر گرفتیم. به طور مثال قرار است در همین شهریورماه مسابقاتی با عنوان برترین‌های نونهالان و نوجوانان کشور برگزار شود تا نفرات نخست این رده‌های سنی را بهتر از گذشته شناسایی کنیم.

بهزادی ادامه داد: اوایل سال نیز مسابقات دوومیدانی نونهالان در چهار منطقه از ایران به طور همزمان و با میزبانی ۴ استان مختلف انجام گرفت تا بتوانیم در این تقسیم بندی کشوری، وضعیت استعدادهای دوومیدانی ایران را بهتر ارزیابی کنیم.

نایب رییس بانوان دوومیدانی اذعان داشت: حضور فاطمه خیاطی‌جوان همدانی که در ماده پرتاب دیسک توانست با پرتابی به میزان ۴۹ متر و ۳۱ سانتیمتر رکورد رده بزرگسالان را بهبود بخشد، خود گواهی بر آینده روشنی است که من نوید آن را به شما می دهم. فاطمه تا یک‌سال آینده هم می‌تواند در رده جوانان رقابت کند، اما هم اکنون هم رقیب سرسختی برای بزرگسالان ایران است.

بهزادی از بهاره جهان‌تیغ نیز به عنوان یکی از استعدادهای دوومیدانی‌زنان ایران یاد کرد و اظهار داشت: جهان تیغ یک نونهال است، اما در حال‌حاضر در مواد استقامتی بسیار خوش درخشیده و در مصاف با بزرگسالان از تمامی آنها سبقت گرفته است. شما در نظر بگیرید این نونهال با استعداد که امروز می‌تواند جایگاه‌های اول یا دوم مسابقات بزرگسالان را در ماده ۳ هزار متر با مانع از آن خود کند، چه آینده درخشانی برای خود و کشورش رقم خواهد زد. این‌ها تنها مثالی برای اشاره به اینکه بدانید دوومیدانی زنان با داشتن ورزشکارانی مستعد آینده روشنی را پیش رو دارد.

وی درخصوص عدم حضور الناز کمپانی به بازی‌های آسیایی که این روزها از سوی برخی رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفته، توضیح داد: کمپانی یکی از ورزشکاران مستعد و زحمت کش ماده ۱۰۰ متر با مانع است، اما چند نکته وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. نخست اینکه فهرست ورزشکاران برای حضور در بازیهای آسیایی خیلی وقت است که به کمیته ملی المپیک ارائه شده و آی. دی کارت ها نیز صادر گشته است، اما کمپانی به تازگی روز جمعه گذشته موفق شد رکورد این ماده را آن هم به میزان دو صدم ثانیه کاهش دهد، که با توجه به بالا بودن سطح بازیهای آسیایی، قطعا با این زمان حتی جز ۶ یا هفت ورزشکار اول این مسابقات نخواهد بود. البته این جابجایی رکورد برای فدراسیون بسیار ارزشمند است و به سادگی از کنار آن نخواهیم گذشت، اما فرصت برای تصمیم گیری به اتمام رسیده است و ما قطعا در دیگر رقابت های پیش رو از این دونده آینده دار استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه کمپانی حتی با شکستن رکورد ملی باز هم موفق به کسب سهمیه نشده است.

وی افزود: اما در مورد نگاه وزارت ورزش و کمیته المپیک برای حضور زنان ورزشکار در بازی‌های آسیایی نیز باید متذکر شوم که اگر بنا باشد منهای ۳ دوومیدانی‌کاری که به اینچئون می‌روند(مریم طوسی، سپیده توکلی و لیلا رجبی) بانوی دیگری را اعزام کنیم، هستند ورزشکارانی که احتمال کسب مدال برای آنها بیشتر است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ورزش امسال از نظر اقتصادی شرایط ویژه‌ای دارد که با کاروان محدودتری عازم بازی‌ها خواهد شد و ما هم جزیی از این کل هستیم که باید محتاط تر رفتار کنیم، چراکه تجربه یک میدان آسیایی برای زن ورزشکار دوومیدانی ایران، باعثدلگرمی و افتخار است حتی اگر منتهی به کسب مدال نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز