خبرگزاری کار ایران

پیام مهم رزمایش عشایر انسجام عشایر در ابعاد داخلی و خارجی است

کد خبر : ۲۰۰۶۹۵

این رزمایش با حضور ۲ هزار نفر از بسیجیان عشایری در قالب ۹ قوم از عشایر استانهای کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام، خوزستان و اردبیل برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان با همان پوشش و البسه خاص منطقه خود در کرمانشاه حاضر می شوند.

مسئول سازمان بسیج عشایر کشور گفت: برگزاری این رزمایش عشایری پیامهای ویژه ای را هم در داخل ایران و هم در خارج از کشور برای دشمنان به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ دوستعلی آزوغ در جلسه ای که به منظور هماهنگی درجهت برگزاری رزمایش اقوام عشایری کشور با حضور سردار ریحانی و جمعی از فرماندهان سپاه عشایری درکرمانشاه برگزار شد، گفت: این رزمایش در اواخر شهریور ماه سال جاری و در اوایل هفته دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار می شود که در آن گردانهای عشایری کشور با تجهیزات و ادوات نظامی خاص خود در این رزمایش حضور خواهند داشت.

آزوغ خاطر نشان کرد: این رزمایش با حضور ۲ هزار نفر از بسیجیان عشایری در قالب ۹ قوم از عشایر استانهای کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام، خوزستان و اردبیل برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان با همان پوشش و البسه خاص منطقه خود در کرمانشاه حاضر می شوند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: مدت برگزاری این رزمایش ۲ روز است که سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با فراهم کردن زمینه حضور گردانهای عشایری کشور در منطقه نظامی تنگه کنشت برای برگزاری این رزمایش اعلام آمادگی کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این رزمایش برنامه هایی همچون صبحگاه مشترک، تجمع، فتح قله، اجرای آتش تهیه سنگین و دیگر برنامه های رزمی اجرا می شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را ایجاد اتحاد بیشتر در بین اقوام عشایری کشور اعلام کرد و گفت: با برگزاری این برنامه دشمنان این مرز و بوم خواهند فهمید که عشایری که در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به عنوان اولین کسانی که برای دفاع از آب و خاک خود اعلام آمادگی کردند همچنان با همان روحیه دشمن ستیزی خود آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب هستند.


رییس سازمان بسیج عشایری در حاشیه این مراسم در گفتگویی با رسانه ها، ضمن هشدار به عشایر عزیز در مورد مراجعه افرادی با عنوان نیروی انتظامی با حکم جعلی، خواستار توجه بیشتر در مورد این افراد شدند. این افراد با حکم جعلی خواستار گرفتن اسلحه عشایر به بهانه بازرسی را دارند که بعد از گرفتن اسلحه از محل متواری می شوند. چند نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز