خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

روسیه خواستار برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین است

کد خبر : ۲۰۰۶۵۰

لاوروف تاکید کرد که کمک‌های روسیه به اوکراین، ماهیت بشردوستانه داشته و خلاف موضع‌گیری برخی کشورهای غربی، مسکو به دنبال مداخله نظامی در اوکراین نیست.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که کشورش به دنبال مداخله نظامی در اوکراین نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، لاوروف تاکید کرد که کمک‌های روسیه به اوکراین، ماهیت بشردوستانه داشته و خلاف موضع‌گیری برخی کشورهای غربی، مسکو به دنبال مداخله نظامی در اوکراین نیست.

لاوروف تاکید کرد که برقراری «آتش‌بس فوری» باید الویت نخست مذاکراتی باشد که امروز - دوشنبه - بین نمایندگان روسیه، اوکراین، سازمان امنیت و همکاری اقتصادی اروپا و جدایی‌طلبان شرق اوکراین در پایتخت بلاروس برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توقف استفاده دولت اوکراین از سلاح‌های سنگین در درگیری‌های مناطق شرقی، گفت که مقام‌های آمریکا باید مانع استفاده کی‌یف از این تسلیحات شوند.

وزیر خارجه روسیه افزود که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور باید از کی‌یف بخواهند که راه دیگری را برای حل بحران اوکراین انتخاب کند.

وی تاکید کرد که در صورت ادامه بمباران و گلوله‌باران غیرنظامیان توسط دولت کی‌یف، تشکل «واحدهای ارتش مردمی» گزینه‌ای غیر از مقابله با ارتش اوکراین برای دفاع از مردم عادی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز