خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت و گو با ایلنا:

قوه قضاییه در بررسی پرونده‌ها سرعت را در نظر بگیرد

کد خبر : ۲۰۰۶۴۵

خروجی کار عدالت بر مبنای قانون باشد. این انتظار وجود دارد و باید این رویکرد وجود داشته باشد و بر غنای آن نیز افزوده شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که قوه قضاییه باید در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی سرعت و روزآمدی را در نظر بگیرد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد انتظارات از دوره جدید فعالیت قوه قضاییه گفت: در برخی موارد سرعت فرآیند دادرسی به گونه‌ای است که بخش عمده‌ای از پیگیری‌های قضایی معطل می‌ماند.

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: روزآمدی از نکته‌های مهمی است که باید قبول کنیم بر سرعت و کیفیت رسیدگی بر پرونده‌های تاثیر بسزایی دارد.

ندیمی وجود قضات شریف در دستگاه قضایی را بسیار امر قابل اهمیتی دانست و گفت: در باب تاثیر پذیری از مسایل دیگر نیز باید در انتخاب قضات و حمایت‌های علمی و عملی مربوط به آنان به گونه‌ای مدیریت صورت بگیرد که قوه قضاییه به عنوان یک مرجع تظلمات و آخرین امید مردم، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

این نماینده مجلس افزود: در هر صورت باید اطمینان لازم را در مجموعه داشته باشیم تا در جهت اصل قانون و بسیاری از مواردی که در حوزه مجازات ها باید به آن رسیدگی های لازم صورت بگیرد. ما آرزو داریم چنین اتفاقی نیافتد و ما به بتوانیم به هر صورت این اعتمادی را که مردم به قوه دارند رو به افزایش ببریم.

وی یادآور شد: حجم بالای پرونده‌ها و تراکم آن و دعاوی‌ای که بین اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد از جمله مشکلاتی است که قوه قضاییه با آن روبرو است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین باید به گونه‌ای مدیریت شود که خروجی کار عدالت بر مبنای قانون باشد. این انتظار وجود دارد و باید این رویکرد وجود داشته باشد و بر غنای آن نیز افزوده شود. ما از قوا به طور عام و قوه قضاییه به طور خاص توقع داریم که این غنا و افزایش تکاملی را در بعد اجرای قوانین و عدالت داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز