خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر:

احتمال نقص فنی دستگاه هشدار در وقوع آتش‌سوزی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی

کد خبر : ۲۰۰۶۳۱

«در این آتش‌سوزی که به دلیل اتصالی سیم کولری که در بیرون پنجره نصب بوده اتفاق افتاده، باید پرسید چگونه آتش از انباری با بدنه فلزی(سوله) به داخل انبار سرایت کرده است. / منابع کارگری ایلنا در منطقه از احتمال وجود مواد قابل اشتعال در داخل انبار ابزار دقیق خبر می‌دهند.»

در پی وقوع حادثهآتش‌سوزی بامداد امروزدر در فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه، یک کار‌شناس ‌ارشد ابزار دقیق شاغل در منطقه از احتمال نقص یا عدم نصب سیستم هشدار آتش و اطفاء حریق در انبار ابزار دقیق شرکت «او یک» خبر داد.

این کار‌شناس ارشد ابزار دقیق پارس جنوبی که خواست نامش محفوظ بماند در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به‌مدت زمان خاموش کردن آتش انبار باید این نیتجه را گرفت که از زمان وقوع آتش‌سوزی آن‌قدر گذشته که زبانه‌های آتش بالا کشیده شده بگونه‌ای که زبانه‌های آتش از دور قابل مشاهده شده است.

وی افزود: در این آتش‌سوزی که به دلیل اتصالی سیم کولری که در بیرون پنجره نصب بوده اتفاق افتاده، باید پرسید چگونه آتش از انباری با بدنه فلزی(سوله) به داخل انبار سرایت کرده است.

در عین حال منابع کارگری ایلنا در منطقه از احتمال وجود مواد قابل اشتعال در داخل انبار ابزار دقیق خبر می‌دهند.

این کار‌شناس ارشد ابزار دقیق در خصوص عملکرد سیستم هشدار و اطفا حریق(فایرآلارم) گفت: این سیستم باید اتصالات کوتاه برقی که منجر به آتش‌سوزی می‌شود را نیز هشدار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به مدت زمان مهار آتش می‌توان گفت حسگرهای آتش(ددکتور‌ها) خوب عمل نکرده‌اند.

این کار‌شناس ایمنی در همین‌باره گفت: حسگرهای اعلام حریق بسته به این‌که به کدام مشخصه آتش حساس باشند، شامل حسگر‌های دود، حرارت، منواکسیدکربن، شعله طبقه‌بندی می‌شوند.

وی در بخش دیگر توضیحاتش درباره «انبار ابزار دقیق» ادامه داد: این‌گونه انبار‌ها محل نگهداری دستگاه‌های اندازه‌گیری است که در ساخت و نصب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به‌کار برده می‌شوند.

این کار‌شناس ارشد ابزار دقیق در خصوص نوع کالاهایی را که در این‌گونه انبار‌ها ذخیره(دپو) می‌شوند، گفت: کالاهای این انبار‌ها شامل دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار، دما، دستگاه‌های تبدیل‌کننده فشار به جریان(ترنس میتر) و… است که اغلب وارداتی هستند.

وی در خصوص میزان بهای چند کالای این انبار گفت: به‌طور مثال بهای یک قطعه کوچک(دستگاه اندازه‌گیری فشار ۱۰ سانتیمتری) به ۵۰۰ هزار تومان و دستگاه‌های دیگر چون ترنس‌میرت به ۲۰ میلیون تومان می‌رسند.

این کار‌شناس ایمنی ادامه داد: تمام این کالا‌ها از کشورهایی چون: ژاپن، چک، فنلاند، آلمان، فرانسه وارد کشور می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز