خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت و گو با ایلنا:

نمایندگان مجلس در دام اقلیت نیفتند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۶۰

نمایندگانی هستند که سوالات بجایی دارند و مواردی دارند که شاید درجای خودش پاسخ لازم را در مورد آن دریافت نکرده‌اند که باز در این موارد می‌شود با نشست و جلسه به نتیجه برسد

سخنگوی هیات رییسه معتقد است که استیضاح و سوال حق نمایندگان است. نمایندگان این حق را دارند تا در موارد مختلف از وزیر توضیحات لازم را بخواهند اما در مواردی که توضیحات وزرا قانع کننده است بهتر است که نمایندگان در دام اقلیت مجلس نیفتند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با زمزمه‌های طرح استیضاح‌های جدید وزرا در مجلس گفت: اولا استیضاح، سوال و تذکر حق نمایندگان مجلس است اما فکر می‌کنم که در شرایط فعلی کشور نیاز به تفاهم و آسایش دارد. به نظر من اینگونه استیضاح‌ها به نفع کشور نیست. وزرا باید بدانند که این فشارها که از طرف نمایندگان است باید در نتیجه آن حرف نمایندگان هم شنیده شود.
نماینده مردم اسدآباد ادامه داد: وزرا باید توجه کنند تا قبل از آنکه استیضاح طرح شود اینگونه مسائل میان وزرا و نمایندگان حل شود. البته عده‌ای هم در این میان نباید تنها مطامع و اهداف سیاسی دنیا را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: یک عده‌ای هم نمایندگانی هستند که سوالات بجایی دارند و مواردی دارند که شاید درجای خودش پاسخ لازم را در مورد آن دریافت نکرده‌اند که باز در این موارد می‌شود با نشست و جلسه به نتیجه برسد. اگر واقعا حرف‌ها و توضیحات وزرا قانع کننده باشد نمایندگان نباید در دام اقلیت مجلس بیفتند. چقدر خوب است که نوع نگاه‌ها در این مورد تغییر کند.

سخنگوی هیات رییسه در خصوص استیضاح وزیر علوم و اینکه فرجی دانا تقریبا تمام موارد استیضاح را اثبات کرد گفت: آقای فرجی‌دانا نیز باید در جایی که مذاکره کنندگان بودند توضیحات کامل می‌داد و به وعده‌های خود عمل می‌کرد.

وی درباره تاثیر حضور رییس جمهور بر روند استیضاح فرجی دانا افزود: سفر دکتر روحانی نیز در استیضاح وزیر علوم بی‌تاثیر نبود. حضور ایشان در آن‌موقع می‌توانست تا حدی جلوی به سرانجام رسیدن استیضاح را بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز