خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر آگاه سازی و امور بین الملل سازمان انرژی‌های نو:

قیمت پنل‌های خورشیدی ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان است / وزارت نیرو توان ارائه تسهیلات ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۲۶

استفاده از پنل‌های خورشیدی حداقل هزینه‌ای بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون هزینه می‌خواهد که وزارت نیرو فعلا نمی‌تواند وعده تسهیلات ۵ میلیونی را برای استفاده از آن را اجرایی کند.

مدیر دفتر آگاه سازی و امور بین الملل سازمان انرژی‌های نو با بیان اینکه وزارت نیرو توان ارائه تسهیلات برای استفاده از انرژی خورشیدی و انرژی سبز ندارد، گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی حداقل هزینه‌ای بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون هزینه می‌خواهد که وزارت نیرو فعلا نمی‌تواند وعده تسهیلات ۵ میلیونی را برای استفاده از آن را اجرایی کند.

مصطفی ربیعی با بیان اینکه هر چه پس انداز می‌کنیم، صرف بدهی ۱۸ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به پیمانکاران می‌شود، در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: ‌ قرار بود به ازای استفاده از هر کیلووات ساعت انرژی خورشیدی در صندوق حمایتی ۳ ریال ذخیره شود اما پس انداز‌ها صرف بدهی‌ها شد و چیزی برای ارائه تسهیلات به مردم نماند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ خانوار در سطح کشور از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند که اغلب آن خانه‌های روستایی هستند که امکان سیستم برق رسانی به آن مناطق وجود ندارد وگرنه هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم مردم را به استفاده از نیروهای خورشیدی تشویق کنیم.

مدیر دفتر آگاه سازی با اشاره به مدل و قیمت پنل‌های خورشیدی گفت‌: در حال حاضر بیشتر پنل‌های خورشیدی که در کشور استفاده می‌شود، چینی هستند که تنها یک سال عمر می‌کنند که قیمت این پنل‌ها از ۱۲ میلیون تومان برای تامین ۱.۵ کیلو وات شروع می‌شود. ‌

ربیعی در پاسخ به این سوال که سازمان انرژی‌های نو چند درصد انرژی مصرفی خود را از انرژی خورشیدی تامین می‌کند، ‌ گفت: بام ساختمان سازمان انرژی‌های نو مجهز به پنل‌های خورشیدی است اما تنها برق به اندازه روشنایی راهروهای ساختمان را تامین می‌کند و توان تولید انرژی بالا را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز