خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل ارتش در صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح:

سازمان‌های بین‌المللی به امنیت آسمان‌های ایران معترف هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۹۳

قدرت مقاومت در کنار قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی قدرتی تثبیت شده است / هیچ ملتی با تسلیم نمی‌تواند آرمان‌های خود را حفظ کند / تاریخ پدافند هوایی سراسر افتخار است

جانشین فرمانده کل ارتش تاریخ پدافند هوایی را سراسر افتخار و دارای شناسنامه روشن عنوان کرد و گفت: ‌ سازمان‌های بین‌المللی به امنیت آسمان‌های ایران معترف هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر موسوی در صبحگاه مشترک با حضور یگان‌های نمونه سه‌گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی، ‌ یگان‌های نمونه سپاه و نیروی انتظامی به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، گفت: ما امروز پیروزی مقاومت فسطین را در مقابل رژیم نحس صهیونیستی و حامی آن از جمله آمریکا را شاهد هستیم. این پیروزی از این جهت که قدرت مقاومت را تایید کرد اهمیت مضاعف دارد و باید به آن توجه کرد.

جانشنین فرماندهی کل ارتش گفت: منظور از مقاومت یک اسم و یک گروه نیست بلکه مقاومت یک مفهوم، یک معنا و یک روش است.

وی با بیان اینکه امروز مفهوم مقاومت در ادبیات سیاسی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، بیان کرد: امروز بدون تردید اثبات شده که می‌توانیم قدرت مقاومت را در کنار سایر عوامل قدرت به کار ببریم.

این فرمانده ارشد ارتش افزود: قدرت مقاومت در کنار قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی قدرتی تثبیت شده است که این قدرت را امروز می توانیم در آمرلی عراق به وضوح مشاهده کنیم که مردم آن منطقه در دفاع نام خود را در تاریخ ثبت کردند.

امیر موسوی خاطر نشان کرد: ما در تاریخ سراغ نداریم که ملتی با تسلیم بتواند آرمان‌ها و ارزش‌های خود را حفظ کند. امروز قدرت مقاومت می‌تواند در کنار سایر مولفه‌های قدرت قرار بگیرد. حتی قدرت مقاومت می‌تواند در مقابل همه ابعاد دیگر قدرت از جمله نظامی سیاسی و اقتصادی به پیروزی دست یابد. اینک امروز مستضعفین جهان و استکبار ستیزان به این قدرت آگاهی پیدا و امیدوار هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: تاریخ پدافند هوایی سراسر افتخار و شناسنامه روشنی دارد که آن را می‌توان هم در زمان دفاع مقدس و بعد از آن مشاهده کرد. در پدافند هوایی اقدامات و برنامه‌های خوبی در این مدت صورت گرفته که در آینده نیز رشد آن را شاهد خواهیم بود.

امیر موسوی گفت: پدافند هوایی د ر دوران دفاع مقدس علاوه بر تامین امنیت صحنه نبرد در دفاع هوایی از شهرها و مراکز راهبردی نیز حضور داشت و این عرصه را نیز بر دوش می‌کشید.

وی گفت: در جنگ معروف نفت‌کش‌ها نیز در کنار نیروی هوایی و دریایی دفاع از تجاوز دشمن را اجرایی می‌کرد.

جانشین کل ارتش گفت: هر چند عملکرد پدافند هوایی همیشه در گمنامی رقم خورده است اما می‌توان به موضوعاتی در این تاریخ درخشان اشاره کرد. به طور نمونه منابع بین‌المللی در عملیات کربلای ۵ گزارش دادند که ۸۰ فروند از هواپیماهای دشمن منهدم شده است.

این فرمانده ارشد ارتش با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد پدافند هوایی و عملکرد‌ش، آن را مدال درخشان افتخار برای پدافند هوایی دانست.

وی اضافه کرد: منابع ثبت کردند که در سال ۶۲،۲۰۰ فروند از هواپیماهای دشمن منهدم شده‌اند و همچنین در سال ۶۲ و ۶۵ نیروی هوایی دشمن دوبار به کلی از بین رفت. این نشان می‌دهد که پدافند ما در طول جنگ با سه نیروی هوایی در نبرد بوده و آن را شکست داده است. بنابراین پدافند هوایی در کنار جنگنده‌ها سهم تعیین کننده‌ای در پیروزی‌ها داشته‌اند.

امیر موسوی گفت: پس از پایان جنگ، پدافند هوایی مانند سایر نیروهای مسلح با شناخت از آینده و تهدیدات در همه ابعاد به بازسازی و ارتقای خود پرداخت.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: باید توجه کرد که همه این تلاش‌ها در شرایطی بود که پدافند هوایی یک روز را بدون آماده‌باش طی نکرده و نبوده است. در این زمان شاهد بوده‌ایم که هر تجاوز غیر مجازی صورت گرفته، یا فرونشانده شده یا مورد انهدام قرار گرفته است که این نشان از آمادگی پدافند هوایی دارد.

امیر موسوی گفت: پدافند هوایی که با فرمان فرمانده کل قوا در دهم شهریور ماه سال ۸۸ شکل گرفت مزین به نام خاتم الانبیاء(ص) است که ماموریت اصلی آن در خط مقدم دفاع از هر گونه تهدید هوایی با همکاری سایر نیروهای مسلح وظرفیت‌های آنها است.

وی اضافه کرد: از آن زمان تاکنون شش سال پر برکت در پدافند هوایی را شاهد بوده‌ایم و در شرایط تحریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، داخلی، ‌ پژوهشکده‌ها و مراکز دانشگاهی، نیروهای مسلح به ساخت انواع تجهیزات پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی موفق شده است.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: یکی از این دستاوردها در حوزه رادارهای راهبردی است که قادر است هر گونه فعالیت دشمن را خارج از مرزها رصد کند.

امیر موسوی با بیان اینکه امروزه سازمان‌های بین‌المللی به امنیت آسمان‌های ایران معترف هستند که این نیز از برکات وتلاش‌های پدافند هوایی است، اظهار کرد: جا دارد از همه آفرینندگان این دستاوردهای پدافند هوایی که در خستگی ناپذیری در اقصی نقاط ایران به دفاع از امنیت هوایی می‌پردازند تشکر کنم و به همه نیروهای مسلح و سربازان این روز را تبریک می‌گویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز