خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری با رئیس بنیاد شهید دیدار و گفتگو کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۴۲

دلیرمردی های کارکنان نیروی دریایی ارتش بواسطه حضور در دریاها برای مردم قابل مشاهده نبود و نیروی دریایی تنها نیرویی بود که از کمک های مردمی بی‌بهره بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سخنانی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش خوشبختانه بواسطه مأموریت های مهمی که در حال اجرای آنهاست توانسته است افتخارات بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلق کند و مسلماً این اقدامات از نگاه مقام معظم رهبری نیز پوشیده نیست.

وی با تأکید بر لزوم معرفی شهدای نیروی دریایی ارتش به جامعه گفت: متأسفانه کمتر به شهدای شاخص این نیرو پرداخته شده است و البته وظیفه نیروی دریایی این است که اطلاعات مربوط به این شهدا که اسوه هستند صرف نظر از سمت، درجه و جایگاه به آحاد جامعه بشناساند.

شهیدی با بیان اینکه شهدای نیروی دریایی ارتش شهدای مظلومی هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با این نیرو در زمینه تولید فیلم سینمایی «مرواریدهای خلیج فارس» داشته‌ایم که ضمن تشکر از مسئولان نیروی دریایی انشاالله در ادامه نیز شاهد این تعاملات سازنده و مثبت باشیم.

وی در پایان افزود: خدمت ما به خانواده شهدا سرزدن به آنها نیست چرا که رسیدگی و سرکشی از آنها جزء وظایف مسئولان است و خدمت ما این است که در تمامی احوال و هر لحظه قدردان آنها باشیم.

در ادامه این دیدار دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مأموریت های این نیرو و عملکرد آن در دوران هشت سال دفاع مقدس آنگونه که باید قابل ارزیابی و تبیین نیستند، علت آن را انجام عملیات ها در خارج از مرزهای خشکی کشور و درپهنه آب‌ها عنوان کرد و گفت: دلیرمردی های کارکنان نیروی دریایی ارتش بواسطه حضور در دریاها برای مردم قابل مشاهده نبود و نیروی دریایی تنها نیرویی بود که از کمک های مردمی بی‌بهره بود.

وی افزود: تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش توانستند در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر استراتژی تهاجمی رژیم بعثی را شکست دهند و همچنین کارکنان این نیرو در عرصه دریاها با عملیات غرورآفرین مروارید در حالیکه تنها ۶۷ روز از شروع جنگ تحمیلی گذشته بود توان رزمی این رژیم را در دریا درهم شکستند.

سیاری در ادامه با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «آن روزی که همه چیز ما به نفت وابسته بود و می خواستند آن را قطع کنند نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد»، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در تلاش است تا یکی از دستاوردهای این نیرو در دوران هشت سال دفاع مقدس یعنی سالم نگهداشتن اقتصاد کشور با اسکورت کاروان ها در کنار دفاع جانانه از حریم جزایر و سکوهای نفتی را به مردم شریف ایران اسلامی معرفی کند کمااینکه در سالیان اخیر در همین راستا اقداماتی انجام شده است اما به علت عدم حضور رسانه ها در پیشتر از آن کمتر به این مقوله پرداخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت دریا، راهبردی بودن نیروی دریایی و نشر فرهنگ دریامحور در جامعه را موجب سنگین تر شدن مسئولیت و وظایف این نیرو دانست و گفت: انشاالله که بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با برگزاری بزرگداشت مقام شهدای دریا و تکریم خانواده های محترم آنان گام بلندی در این راستا بردارد.

در این نشست توافقاتی در حوزه پژوهش اعم از تألیف و نشر کتب مربوط به خاطرات شهدا و ایثارگران، گردآوری اسناد و آثار شهدای نیروی دریایی ارتش، برگزاری یادواره شهدا در استان های کشور و… صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز