خبرگزاری کار ایران

شوهانی در گفت‌و گو با ایلنا:

استیضاح وزرا تبعات خوبی برای جامعه نخواهد داشت / اقلیت اهداف سیاسی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۹۰

ما به تازگی از اولین استیضاح گذر کردیم که به نظر من خیلی برای مجلس تبعات داشت و به همین دلیل ضرورتی ندارد موارد جدیدی مطرح شود چون هم به تعامل بین دولت و مجلس آسیب می‌زند و هم در واقع یک بی اعتمادی در افکار عمومی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم ایلام گفت: ما به تازگی از اولین استیضاح گذر کردیم که به نظر من خیلی برای مجلس تبعات داشت و به همین دلیل ضرورتی ندارد موارد جدیدی مطرح شود چون هم به تعامل بین دولت و مجلس آسیب می‌زند و هم در واقع یک بی اعتمادی در افکار عمومی ایجاد می‌کند.

احمد شوهانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا در خصوص انتشار خبری مبنی بر استیضاح برخی از وزرا و اینکه این استیضاح‌های پی در پی تبعات بدی به همراه نخواهد داشت؟، گفت: فکرم می‌کنم افزایش استیضاح وزرا صحت نداشته و خیلی هم واقعیت ندارد. شاید از قبل بحثاستیضاح وزیر نیرو یا آموزش و پرورش مطرح بود اما استیضاح مابقی وزرا صحت ندارد و اگر صحت هم داشته باشد و عده‌ای هم دنبال این قضیه باشند، به نظر نمی‌رسد که این مسئله سر بگیرد و به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه ما تازه از اولین استیضاح گذر کردیم و فکر نمی‌کنم استیضاح‌های بعدی تبعات خوبی داشته باشد ادامه داد: ضرورت هم ندارد موارد جدید مطرح شود چون هم به تعامل بین دولت و مجلس آسیب می‌زند و هم در واقع یک بی اعتمادی در افکار عمومی ایجاد می‌کند.

نماینده ایلام با بیان اینکه استیضاح سایر وزرا تبعات خوبی در پی نخواهد داشت، افزود: در موقعیتی که کشور ما در آن قرار گرفته و وضعیتی که در منطقه است به نظر نمی‌آید ادامه روند استیضاح‌ها خیلی به مصلحت کشور و منافع ملی هم باشد. من فکر می‌کنم یک عده یکسری فشارهایی را وارد می‌کنند. به خصوص الان که فشارهایی بر وزیر فرهنگ می‌آورند ولی من بر این عقیده هستم که بر مصلحت نیست و تعامل بین دولت و مجلس را کمرنگ می‌کند که البته اتفاقی هم نخواهد افتاد.

شوهانی در پاسخ به این سوال که هدف اقلیت تندروی مجلس از مطرح کردن این استیضاح‌ها چیست، اظهارکرد: اقلیت هداف سیاسی دارند. همان‌هایی که استیضاح وزیر علوم را دنبال کردند. البته در برخی مواقع مسایلی پیش می‌آید یا نقاط ضعفی است که با طرح سوال و استیضاح، نمایندگان دنبال این هستند که مسئله مرتفع شود ولی اگر آن اقلیتی باشند که استیضاح وزیر علوم را رقم زدند فکر می‌کنم هدف سیاسی بیشتر داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در چنین وضعیتی برخورد دولت چگونه باید باشد، یادآور شد: به هر میزانی باید وزارتخانه‌ها تعامل‌شان را با مجلس بیشتر کنند و جلسات برگزار شود. خیلی وقت‌ها هست که بسیاری از وزرا وقتی به نماینده‌ها نمی‌دهند که این مشکل ساز می‌شود.

شوهانی ادامه داد: به نظر من تعامل در حوزه استان‌ها باید بیشتر باشد. در استان‌ها به خصوص استانداران تعامل‌شان با نمایندگان کم است و وقتی تعامل با نماینده‌ها کم شود، این فشار بیشتر بر مجلس، دولت و وزرا می‌آید. استیضاح و سوال از وزرا اختیاراتی است که قانون به نماینده‌ها داده که با بیشتر کردن تعامل با دولت می‌توانند آن را مرتفع کنند.

نماینده ایلام با بیان اینکه به هرحال اگر سوال و استیضاحی شود حق نمایندگان است و دولت هم به هر حال باید تمکین کند، گفت: باز هم فکر می‌کنم که دولت اگر تعامل را به ویژه با نمایندگان شهرستانی بیشتر کند، به نفع دولت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز