خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف کافی‌شاپ‌ها:

ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۸۹

«مطابق مقررات؛ زنان متقاضی دریافت جواز کسب کافی‌شاپ‌ها باید در هنگام ارائه دادخواست خود یک مرد را به عنوان مباشر معرفی کنند. / تا این لحظه پلیس اماکن نیروی انتظامی هیچ ممنوعیتی را در خصوص اشتغال کارگران زن کافی‌شاپ‌ها ابلاغ نکرده است.»

در پی انتشار خبرممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌هااز سوی رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی، رئیس اتحادیه صنف بستنی، آب میوه و کافی‌شاپ‌ها از ابلاغ چنین ممنوعیتی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

«اسکندر آزموده سفیدی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تا این لحظه پلیس اماکن نیروی انتظامی هیچ ممنوعیتی را در خصوص اشتغال کارگران زن کافی‌شاپ‌ها ابلاغ نکرده است.

وی بابیان اینکه تا پیش از این نیز چنین محدودیتی در صنف کافی‌شاپ سابقه نداشته است، افزود: در حال حاضر کارگران زن با رعایت شئونات اخلاقی به فعالیت‌هایی همچون صندوق داری، ثبت و تحویل سفارش مشتریان و نظافت مشغول کار هستند.

این مقام صنفی افزود: مطابق مقررات؛ زنان متقاضی دریافت جواز کسب کافی‌شاپ‌ها باید در هنگام ارائه دادخواست خود یک مرد را به عنوان مباشر معرفی کنند.

وی در عین حال افزود: هرچند معرفی مباشر مرد، یکی از شروط اصلی برای زنان متقاضی دریافت مجوز کسب کافی‌شاپ است اما در مورد مردانی که متقاضی دریافت بیش از یک جواز هستند نیز معرفی مباشر الزامی است.

این اظهارات در حالی است که «سرهنگ خلیل هلالی»، رئیس پلیس اماکن نبروی انتطامی روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها خبر داده بود.

در همین رابطه «سهراب قنبری» دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران و وکیل دادگستری در رابطه با محدودیت‌های شغلی زنان در کافی شاپ‌ها به ایلنا گفت: در قانون کار و مقررات مربوط به آن تنها زنان از انجام کارهای سخت و طاقت فرسا منع شده‌اند و به غیر از شرایطی که در قانون خانواده در مورد اشتغال زنان متاهل پیش بینی شده است هیچ منع قانونی دیگری برای اشتغال زنان کارگر وجود ندارد.

وی در عین حال یادآور شد: معمولا بصورت عرفی مشاهده شده است که نهادهای مانند پلیس اماکن در برخی موارد و به صورت دوره‌ای به استناد بخشنامه‌های فرمانداری برای فعالیت برخی واحدهای صنفی مانند رستوران‌ها، کارفی شاپ‌ها و… محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند.

قنبری افزود: هدف این محدودیت‌ها تامین امنیت جامعه عنوان می‌شود که معمولا جنبه مقطعی دارند و پس از مدتی برطرف می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز