خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آذربایجان غربی از پتانسیل‌های خوبی دربخش معادن برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۴۶

ایران از بین ۱۶۰ کشور دنیا جزو ۱۵ کشور بر‌تر دربخش معدن هست که می‌تواند صنایع معدنی بزرگی را داشته باشد اما در چند دهه گذشته، کم کاری‌های صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از بین ۱۶۰ کشور دنیا جزو ۱۵ کشور بر‌تر در بخش معدن هست که می تواند صنایع معدنی بزرگی داشته باشد. در این حوزه در چند دهه گذشته، کم کاری‌های صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، مهدی کرباسیان در افتتاحیه شرکت آریا پلیمر ارومیه، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان کشور، گفت: هفته دولت نمادی از نمایش تلاشگران دولت است.

وی در ادامه سخنان خود به پتانسیل‌ها و منابع خدادادی بخش معادن آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و منابع خدادادی دراین استان، تفاهم نامه‌ای مابین ایمیدور و سازمان صنعت و معدن و تجارت منعقد می‌شود که با انعقاد این قرارداد پیش بینی می‌شود با آغاز عملیات اکتشافی ۷هزار ۵۰۰مترمربع اکتشاف جدید صورت بگیردکه موجب خواهدشد چند معدن بزرگ دیگر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با انجام این عملیات اکتشافی، فعالیت بخش‌های بالا دستی معادن استان دو چندان می‌شود که انتظار داریم بخش‌های پایین دستی از جمله صنایع معدنی دراستان توسعه یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در وضعیت کنونی اقتصاد کشور، ایجاد یک واحد تولیدی به منزله تلاش در راه خدا بوده و امید است با ایجاد اشتغال در کارگاه‌های کوچک رکود اقتصادی به وجود آمده را در جامعه از بین ببرد.

کرباسیان افزود: با وجود تمام ظرفیت‌های موجود در بخش معدنی کشور ما در حال حاضر به دلیل تحریم‌های به وجود آمده در کشور از نظر جذب سرمایه‌گذار خارجی دچار ضعف شده‌ایم که با رفع تحریم‌های به وجود آمده می‌توانیم سرمایه گذاران زیادی را از تمام نقاط کشور جذب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز