خبرگزاری کار ایران

حاتمی‌کیا: «چ» دیگر متعلق به من نیست

کد خبر : ۲۰۰۲۲۰

خدا را شاکرم که فیلم " چ " یک میلیون نفر بیننده داشت و باید برای سایر فیلم‌ها نیز این اتفاق رخ دهد در غیر این صورت زنگ خطری برای این فیلم‌هاست

کارگردان فیلم سینمایی «چ» معتقد است که رسانه ملی و به ویژه ضرغامی رئیس این سازمان؛ پای فیلم «چ» غیرتمندانه ایستاده بود.

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم حاتمی‌کیا؛ کارگردان فیلم سینمایی «چ» درخصوص توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم خود گفت: امیدوارم نسخه نمایش خانگی فیلم «چ» مورد استقبال مردم قرار گیرد چراکه کار گروه تولید بسیار منحصربفرد است.

وی ادامه داد: نمایش خانگی فیلم را سعی کردیم با کیفیت بالا‌تر کار کنیم و این کار یک نمونه منحصربفرد محسوب می‌شود.

حاتمی‌کیا تصریح کرد: در همه دنیا برای ساخت پروژه‌های ملی بودجه‌های زیادی درنظر گرفته می‌شود اما آنچه که در کشور ما کمی مخدوش شده آن است که به فیلم‌ها عنوان فاخر داده می‌شود اما در عمل هنری ندارند. فراموش نکنید که برخی از فیلم‌ها باید با حمایت دولت ساخته شود چرا که در این صورت است حق مطلب ادا می‌شود.

این کارگردان افزود: بسیاری از فیلم‌های ساخته شده سخیف بودند و به نظر من حمایت به طور یکسان از فیلم‌ها نگاه غلطی است چراکه در برخی از فیلم‌ها حرف‌هایی زده می‌شود که نیاز به حمایت ویژه‌تر دارند. به عنوان نمونه فیلم «چ» را نمی‌توانستم چند ماهه بسازم و در مجموع چند سال عمرم را برای این فیلم گذاشتم تا به گونه درست با نگاه مخاطب عجین شود.

حاتمی‌کیا با اشاره به حمایت تبلغاتی از فیلم خود اظهار داشت: من ترسم از این است که با انتشار اجناس قلابی از این فیلم به مسیر مورد نظر ضربه وارد شود. «چ» دیگر متعلق به من نیست بلکه متعلق به کشور است و باید حمایت و تبلیغات برای استقبال از فیلم صورت گیرد و خدا را شاکرم رسانه ملی و به ویژه آقای ضرغامی با غیرت پای این فیلم ایستادند و به حق است که این فیلم مورد حمایت همه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم سازان با نگاه شکسته فیلم می‌سازند و هیچ اعتنایی به نگاه مردم ندارند و زمانی که با عنوان فاخر و با بودجه فراوان در اکران و فروش به موفقیت نمی‌رسند تصور می‌کنند که به آن‌ها توجه نشده در حالی که اینگونه نیست اصل حرف را خود فیلم می‌زند و زمانی که فیلم تاثیری نداشته باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

کارگردان فیلم «از کرخه تا راین» در پایان صحبت‌هایش گفت: خدا را شاکرم که این فیلم یک میلیون نفر بیننده داشت و باید برای سایر فیلم‌ها نیز این اتفاق رخ دهد در غیر این صورت زنگ خطری برای این فیلم‌هاست چراکه کارگردانان باید این اعتقاد را داشته باشند که فارغ از حاشیه و ظلم‌هایی که در اکران می‌شود فیلم باید جاذبه‌های برای جذب مخاطب ایجاد کند تا بیننده برای تماشای آن به سینما بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز