خبرگزاری کار ایران

در هفته دولت با حضور استاندار و مسئولین استانی؛

دستگاه سنگ شکن برون اندامی بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۲۷

یکی از اقدامات مفید و موثر که در دولت تدبیر و امید انجام شد، طرح تحول بیمه سلامت است که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

استاندار مازندران گفت: یکی از اقدامات مفید و موثر که در دولت تدبیر و امید انجام شد، طرح تحول بیمه سلامت است که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، «ربیع فلاح جلودار» در آیین افتتاح دستگاه سنگ شکن برون اندامی بیمارستان ولیعصر(عج) قائم شهربا بیان اینکه طرح بیمه سلامت بمنظور استفاده قشر متوسط و پایین جامعه برنامه ریزی و اجرا شده است اظهار داشت: با اجرای این طرح که مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز می‌باشد همه مردم از خدماتی خوب بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: یک رضایتمندی عمومی در اجرای این طرح از سوی مردم وجود دارد که باعثمی‌شود ما دلگرم‌تر شویم و با پیگیری‌های مضاعف مشکلات بر سر راه را مرتفع سازیم زیرا منابع و بودجه خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران به برگزاری همایش در حوزه گردشگری سلامت با حضور کشورهای عضو اکو در مازندران اشاره کرد و تصریح نمود: ۱۰ کشور عضو اکو در این همایش حضور داشتند و طی بازدیدی که از زیرساخت‌ها داشتند ابراز علاقمندی کردند که از این استان و خدمات آن استفاده نمایند.

فلاح افزود: حدود۴۳ بیمارستان دولتی و خصوصی در مازندران وجود دارد که با حضور پزشکان خوب و تجهیزات مورد استفاده عموم است.

وی به مناسب سازی فضا برای حضور بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار در بخش سلامت باعثارتقاء مطلوب بهداشت و خدمات درمانی خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بحثپزشک خانواده، استان مازندران بعنوان پایلوت و نمونه انتخاب شده است افزود: باید برنامه ریزی‌ها دقیق و منطقی باشد تا دیگر استان‌ها الگوی خوبی از این طرح بدست آورند.

فلاح ادامه داد: باید به مناطق روستایی و محروم بعنوان محور کارتوجه ویژه شود و مساله ارجاع پزشکان تخصصی در سطوح روستایی دنبال شود.

وی به برنامه‌های انجام شده در هفته دولت اشاره و خاطر نشان کرد: بیش از ۵۴۱ طرح با هزینه‌ای بیش از هزار و ۵۸ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شد که با توجه به تنگناهای موجود، توجه به زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال از اهداف این پروژه‌ها بوده است.

استاندار مازندران افزود: در سال ۹۳ بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های ملی و توسعه‌ای تامین می‌شود که بیش از ۵۰درصد از طرح‌های نیمه تمام انجام می‌شود.

رییس بیمارستان ولیعصر(عج) قائم شهرگفت: پیگیری‌های مسئولین شهرستانی و استانی باعثشد، پروژه‌هایی که متوقف شد دوباره به جریان بیفتد.

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه سنگ شکن و تجهیز آن هزینه شده است.

«هاشم‌پور» در مراسم افتتاح دستگاه سنگ شکن برون اندامی بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان با بیان اینکه به دلایل مالی برخی از پروژه‌ها متوقف شده بود اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولین عملیات اجرایی این پروژه‌ها دوباره به جریان افتاد که این پیگیری‌ها تاثیر گذار و موجب آرامش است.

وی افزود: با افتتاح بخش سنگ شکن بیمارستان ولیعصر، ترس و استرس ناشی از عمل جراحی برای برداشتن سنگ کلیه از بین می‌رود زیرا با ضربه زدن از روی پوست این سنگ‌ها از بین می‌رود و خرد می‌شود و برای تعیین محل سنگ در بدن بیمار کمتر در معرض اشعه‌ها قرار می‌گیرد.

هاشم‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه سنگ شکن و تجهیز آن هزینه شده است یادآور شد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر بیمار بصورت سرپایی درمان شدند و ۱۴هزار ۵۰۰ نفر بستری و ۱۰ هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

رییس بیمارستان ولیعصر قائم شهر، افتتاح مرکز‌ام آر آی و جراحی قلب باز را از دیگر برنامه‌های سازمان اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی ارائه خدمات درمانی – مراقبتی با کیفیت بالا و تامین نیاز‌ها و انتظارات بیماران را از جمله مهم‌ترین اهداف بیمارستان برشمرد.
.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز