خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء:

نتیجه کار پهبادهای متجاوز یا نشستن است یا منهدم شدن

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۹۷

پهپادهایی که قصد ورود، عبور و تجاوز به کشور را داشته باشند یا مانند RQ۱۷۰ سالم به زمین نشانده می‌شوند یا قاطعانه در میان حجم انبوهی از پروازهای مسافربری دستور انهدام آنها صادر می‌شود و یکی از یگان‌های پدافند هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء یعنی یگان‌های پدافند سپاه که در کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه است آن را منهدم می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: پهپادهایی که قصد تجاوز یا عبور و ورود به کشور را داشته باشند نیز ما مشاهده می‌کنیم که نتیجه کار آنها یا سالم نشستن این پرنده‌ها بر زمین است یا منهدم شدن آنها.

به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم تجلیل میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران به تجهیز آخرین دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش پرداخت و با اشاره به دستاوردهای این قرارگاه در بخش راهبردی، تامین امنیت هوا و فضای کشور را مهم‌ترین دستاورد دانست و گفت: امروز و در ششمین سالگرد تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ما شاهد یک دستاورد راهبردی یعنی تامین امنیت هوایی کشور هستیم.

وی گفت: ما امروز مشاهده می‌کنیم که سازمان ایکائو مطرح کرده که فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا برای عبور هواپیماهای مسافربری است. ما امروز شاهد گسترش و عبور و مرور بیش از سه برابری پروازها نسبت به سال‌های گذشته هستیم که این یک افتخار و امنیت برای جمهوری اسلامی ایران است که در میان کشورهای خاورمیانه امن‌ترین فضا را دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر لزوم اخذ مجوز پروازهای عبوری از آسمان کشور، تصریح کرد: امروز در بخش راهبردی چنانچه پروازی مجوز ورود نداشته باشد اجازه ورود به آن داده نمی‌شود چرا که همان‌طور که ما امنیت را برقرار می‌کنیم آنها نیز باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

اسماعیلی در ادامه به ورود پهپادهای مختلف به داخل کشور اشاره کرد و گفت: در مورد پهپادهایی که قصد تجاوز یا عبور و ورود به کشور را داشته باشند نیز ما مشاهده می‌کنیم که نتیجه کار آنها یا سالم نشستن این پرنده‌ها بر زمین است یا منهدم شدن آنها.

وی با اشاره به، به زمین نشاندن پهپاد RQ۱۷۰ توسط شبکه یکپارچه پدافند کشور، خاطرنشان کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که پهپادهایی که قصد ورود، عبور و تجاوز به کشور را داشته باشند یا مانند RQ۱۷۰ سالم به زمین نشانده می‌شوند یا قاطعانه در میان حجم انبوهی از پروازهای مسافربری دستور انهدام آنها صادر می‌شود و یکی از یگان‌های پدافند هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء یعنی یگان‌های پدافند سپاه که در کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه است آن را منهدم می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه به بیان دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در بخش تاکتیکی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: در این بخش ان‌شاءالله ما در سال جاری از سامانه رادار برد بلند کیهان که نمونه متحرک رادار شهاب است رونمایی می‌کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تحرک هم در نیروی انسانی و هم در سامانه‌ها یکی از راهبردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است، گفت: از دیگر اقداماتی که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم انجام گرفته است افزایش برد موشکی سامانه تلاش ۲ به بیش از ۲۰۰ کیلومتر در سامانه موشکی تلاش ۳ است. ان‌شاءالله ما در رژه روز ۳۱ شهریور ماه سال جاری از یک دستاورد راداری و یک دستاورد موشکی رونمایی می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به جزئیات انحدام پهپاد هرمص از سوی سامانه پدافند هوایی کشور، اظهار کرد: پدافند هوایی تلاش زیادی برای انحدام این پهپاد مشکوک که فناوری پیچیده‌ای داشت انجام داد اما اینگونه نبوده که رهگیری و انهدام آن کار خیلی سختی باشد. ۴۱ دقیقه در فضایی که پروازهای مسافربری نیز حضور داشتند یک عملیات تعقیب و گریز با این پرنده صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه هم کشف این پرنده به خوبی صورت گرفت و هم دستور انهدام آن به موقع صادر شد، افزود: ظرف کمتر از دو دقیقه قبل از ورود این پرنده به منطقه هسته‌ای این هواپیما منهدم گردید.

اسماعیلی در توضیح علت اینکه چرا این پرنده تا نقطه انحدام به پرواز خود ادامه داده بود، گفت: علت اینکه این پرنده تا به این نقطه رسید این بود که ما قصد داشتیم در ابتدا آن را به سلامت به زمین بنشانیم چرا که دستور پدافند به سلامت نشاندن اینگونه پرنده‌ها است.

وی با بیان اینکه در صورتی که امکان به زمین نشاندن این پرنده‌ها فراهم نشود دستور انهدام قاطعانه آنهاست، گفت: انهدام پروسه خاصی دارد که طی آن نباید برای سایر هواپیماهایی که در اطراف پرنده مورد نظر در حال پرواز هستند خطری ایجاد شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه به بیان چشم‌اندازهای قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از کشور قرار دارند. همانطور که ایشان فرموده‌اند علت تشکیل قرارگاه پدافند هوایی این است که همه پتانسیل‌های ارتش و سپاه در بحثپدافند هوایی دست به دست هم بدهند تا قرارگاه پدافند هوایی خاتم روز به روز تقویت شود بنابراین ما امروز این افتخار را داریم که پس از شش سال یک ستاد تخصصی اجرایی در بحثپدافند هوایی کشور داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه تهدیدات برای جمهوری اسلامی هیچگاه کم نمی‌شود، اضافه کرد: از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران این است که رصد اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی منسجم به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور واصل و اقدامات نیز به صورت منسجم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ستاد تخصصی پدافند هوایی باید بداند که اگر یگان پدافند هوایی سپاه و یگان پدافند هوایی ارتش هر کدام قصد درگیری داشته باشند باید در مغز متفکر فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه تمکین کنند و آنجا که لازم است هدایت و آنجا که لازم است منهدم کنند چرا که مملکت صاحب دارد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک سپاه و ارتش، خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء این افتخار را داشته است که از ابتدای آغاز به کار خود در همه رزمایش‌ها حضور داشته باشد. ما در این پنج سال پنج رزمایش سراسری و نیمه سراسری به صورت مشترک انجام داده‌ایم. پدافند هوایی هیچ رزمایش جداگانه و تک محوری ندارد و از این پس نیز رزمایش‌های مشترک پرحجم‌تر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز