خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران:

حضور کشورهای اروپایی و عربی در ایران پر‌رنگ‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۷۹

نوع مراجعات نشان می‌دهد که حضور کشورهای اروپایی و عربی پر‌رنگ‌تر شده و حتی وقتی شرکت‌هایی که روابطشان قطع بود نسبت به امضای یادداشت تفاهم در پرونده‌های بیمه‌ای قدم برداشته‌اند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی مراجعات هیأت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی از شهریور ۹۲ تا کنون، گفت: برخی کشورها نسبت به امضای یادداشت تفاهم در پرونده‌های بیمه‌ای قدم برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خزائی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران با اشاره به دو حوزه فعالیت در بخش سرمایه‌گذاری اظهارداشت: براساس آمار دقیقی که در سازمان داریم از شهریور ۹۲ تا شهریور امسال مراجعات سنگین هیأت‌های سرمایه‌گذاری و نه آنهایی که تأمین فاینانس انجام می‌دهند ۵۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آمار براساس هیأت‌های خارجی اعم از اروپایی و نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت وجود دارد.

خزائی با اشاره به اینکه ۶۵ شرکت سرمایه‌گذاری در یکسال گذشته مذاکره داشته‌اند، تصریح کرد: البته همه آنها منجر به سرمایه‌گذاری نشده و پرونده‌هایی در این زمینه باز شده که نشان از اقبال کشورهای بین‌المللی به فضای کشور است.

به گفته این مقام مسئول، نوع مراجعات نشان می‌دهد که حضور کشورهای اروپایی و عربی پر‌رنگ‌تر شده و حتی وقتی شرکت‌هایی که روابطشان قطع بود نسبت به امضای یادداشت تفاهم در پرونده‌های بیمه‌ای قدم برداشته‌اند.

خزائی تاکید کرد: در دو بخش مقررات و قوانین که نیاز به اصلاحات جدی دارد باید گام برداشته شود، تصریح کرد: همچنین اشاعه دادن استفاده از سرمایه گذاری کشور در داخل دیگر استانها ضروری است و سیاست وزارت اقتصاد این است که مراکز خدمات که زیر نظر استانداری اداره می‌شوند به سمتی باشد که تفویض اختیار به آنها صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز