خبرگزاری کار ایران

قاچاق سوخت در استان همدان صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۴۸

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، یکی از مناطق ۳۷ گانه است که تامین سوخت را برعهده دارد.

صادق فریدی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یکی از مناطق ۳۷ گانه است که تامین سوخت را برعهده دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، وی با اشاره به افزایش تعداد جایگاه‌های CNG و میزان مصرف گاز طبیعی افزود: امر ذخیرش و بارش فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۴ انبار(۳ انبار تدارکاتی و ۱ انبار منطقه‌ای) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی مصرف سوخت باید صورت گیرد تا میزان سوخت فسیلی بیشتری در کشور ذخیره شود، افزود: در حال حاضر سیاست‌ها بر اساس استفاده بیشتر از گاز طبیعی و استفاده کمتر از بنزین و نفت گاز است و به همین دلیل سوخت سی. ان. جی نیز برای خودرو‌ها تعبیه گردید و به یکی از سیاست‌های موفق وزارت نفت تبدیل شد.

فریدی مقایسه‌ای بین ۵ ماهه اول سال ۹۲ و ۵ ماهه سال ۹۳ ادامه داد: در ۵ ماهه سال ۹۲، بنزین ۱۸۶ میلیون لیتر و ۵ ماهه اول امسال ۱۹۴ میلیون لیتر، فرآورده نفت و گاز در سال ۹۲ ۲۶۱ میلیون لیترو امسال ۲۶۴ میلیون لیتر مصرف، نفت سفید رد سال ۹۲،۱۳ میلیون لیتر و امسال ۱۰ میلیون لیتر، نفت کوره در سال ۹۲،۳۹۰ میلیون لیتر و امسال ۲۵۸ میلیون لیتر، گاز مایع LPG در سال ۹۲،۱۳ هزار تن و امسال ۱۲ هزار تن و گاز طبیعی CNG در سال ۹۲،۵۶ میلیون متر مکعب و امسال ۶۱ میلیون متر مکعب مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان همدان ۶۷ باب جایگاه عرضه بنزین، نفت و گاز داریم، تصریح کرد: ۴۴ باب جایگاه CNG در سطح استان وجود دارد.

وی میزان پروژ ه‌های این شرکت از شروع دولت یازدهم تاکنون را ۲۸ میلیارد ریال عنوان و گفت: برای سال ۹۳ پیش بینی ۲۳ میلیارد ریالی پروژه‌های عمرانی می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: انبار تدارکاتی جوکار ملایر با ظرفیت ۸۰ میلیون لیتر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأکید کرد: جایگاه‌های سی. ان. جی در دو سال گذشته بدهی به شرکت نفت ندارند و آنچه وجود دارد مربوط به قبل از این دو سال است.

وی با تأکید بر اینکه قاچاق سوخت در استان همدان صورت نمی‌گیرد و هیچ مخزنی از مرز با مبدأ همدان خارج نمی‌شود، تصریح کرد: سوخت خارج از شبکه در استان همدان از سوی برخی از افراد توزیع می‌شود اما هیچگونه قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

فریدی با اشاره به اینکه دو باب جایگاه سی. ان. جی در حال احداثدر همدان وجود دارد، یادآور شد: همدان آمادگی احداثیک جایگاه سی. ان. جی در جنوب شهر را دارد که متقاضیان بخش خصوصی می‌توانند تقاضاهای خود را ارائه دهند.

وی در ادامه راه‌های دسترسی استان برای حمل سوخت را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بحثتوزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهرهای کشور در حال انجام است و به طور قطع در برنامه‌های آتی شرکت وجود دارد که به سمت استفاده از سوخت پاک و با آلودگی و مشکلات کمتر برویم هر چند مدت کوتاهی این سوخت در ملایر توزیع شد.

فریدی در زمینه بحثایمنی جایگاه‌ها نیز گفت: این مساله در درجه بندی جایگاه‌ها لحاظ می‌شود و کنترلهای لازم صورت می‌گیرد و در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی، به طور قطع با جایگاه داران برخورد می‌کنیم. همچنین هر دو هفته یکبار کمیت و کیفیت جایگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر به کلیه مصرف کنندگان بخش کشاورزی به ویژه در فصول کشاورزی سوخت رسانی داریم اما بحثبرق دار کردن چاه‌های کشاورزی از سیاست‌های دیرینه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است و باید تمام چاه‌های مجاز برق دار شوند و چاه‌های غیرمجاز نیز برای تحویل سوخت مجوز و تایید امور آب استان را دریافت کنند.

به گفته فریدی، امسال هیچ گونه فرآورده نفتی از استان قاچاق نشده اما توزیع خارج از شبکه داشته‌ایم که برخورد لازم صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: استفاده از کارت سوخت وسایط نقلیه دیگر وجاهت قانونی ندارد و یکی از تخلفاتی است که بیشتر در وسایط نقلیه عمومی همچون وانت بار‌ها، تاکسی‌ها، خودروهای دولتی و… مشاهده می‌شود و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

وی به وجود کمیته تخلف در شرکت پخش اشاره کرد و افزود: در این کمیته در خصوص تعداد کارت‌های جمع آوری شده تصمیم گیری می‌شود و شدیدا با متخلفان برخورد می‌کنیم به طوریکه امسال ۴۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است همچنین با جایگاه‌هایی که تخلف در آن‌ها انجام شود، برخورد کرده و جرائمی برایشان در نظر می‌گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز