خبرگزاری کار ایران

مرگ ۵۸۰۱ نفر در تصادفات رانندگی چهارماه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۳۳

از کل تلفات حوادثرانندگی در چهار ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و ۴۹۱ نفر مرد و هزار و ۳۱۰ نفر زن بودند.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۸۰۱ نفر در تلفات حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادثرانندگی ۶ هزار و ۸۰ نفر بود، ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی، از کل تلفات حوادثرانندگی در چهار ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و ۴۹۱ نفر مرد و هزار و ۳۱۰ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های فارس با ۵۲۲، خراسان رضوی با ۴۴۰ و تهران با ۴۳۳ نفر بیشترین و استانهای ایلام با ۴۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۳ و اردبیل با ۶۳ نفر کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش از تلفات حوادثرانندگی چهار ماهه امسال، ۳ هزار و ۷۳۶ نفر در حواثبرون شهری، هزار و ۵۴۸ نفر در حوادثدورن شهری، ۴۹۵ نفر در محورهای روستایی و ۲۲ نفر در سایر محورها جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت ۱۰۶ هزار و ۱۰۶ مصدوم حوادثرانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر از آنان مرد و ۳۰ هزار و ۲۰۹ نفر زن بودند. آمار مصدومان حوادثرانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش آمار متوفیات و مصدمان حوادثرانندگی در تیرماه

در تیر ماه سال جاری آمار تلفات و مصدومان حوادثرانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند به ترتیب ۸.۹ و ۱۴.۹ درصد کاهش یافت.

در تیر ماه سال جاری یکهزار و ۴۱۹ نفر(یکهزار و ۱۲۳ مرد و ۲۹۶ زن) در حوادثرانندگی جان باختند این در حالی است که آمار تلفات حوادثرانندگی در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۵۵۸ نفر بود.

در این مدت ۲۷ هزار و ۱۵۴ مصدوم حوادثرانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۴.۹ درصدی مواجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز