خبرگزاری کار ایران

پیشگیری از اعتیاد باید از بدو تولد آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۹۸

باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند.

مدیر موسسه کودک، سلامت و توسعه گفت: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد مواد مخدر را باید از بدو تولد آغاز کرد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «ربابه شیخ الاسلام» افزود: نتایج مطالعات و تجربیات در کشورهای مختلف نشان داده که برای مبارزه با مواد مخدر، باید آموزش را از دوران کودکی همراه با مراقبت‌های بهداشتی آغاز کرد تا دچار معضل و بلای جانی و روحی اعتیاد به مواد مخدر نشویم.

وی با بیان اینکه از شیوع مواد مخدر با آموزش از دوران کودکی می‌توان پیشگیری کرد، ادامه داد: ضروریست دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و رسانه‌ها برنامه‌ای اساسی در این زمینه طراحی و عملیاتی کنند.

شیخ الاسلام افزود: باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از کسانی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسوول بوده و فعالیت می‌کنند، می‌خواهم نگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر را از دوران کودکی داشته باشند تا سلامت جسمی، روانی، عاطفی و معنوی کودک تامین شود.

به گفته شیخ الاسلام، انتشار کتاب‌هایی در زمینه اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت در کودکان نیز در بحثپیشگیری از اعتیاد موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز