خبرگزاری کار ایران

رضا دادویی در پاسخ به منتقدانش:

حرف‌هایم با سطحی‌نگری قضاوت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۶۰

کسانی که خرده گرفتند و گفتند چرا جایزه‌ام را به کودکان شین‌آبادی تقدیم نکردم؛ با سطحی‌نگری با صحبت‌های من برخورد کردند.

رضا دادویی کارگردان فیلم " تعبیر خواب " که در دومین جشنواره فیلم ویدئویی یاس؛ جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد؛ در همین جشنواره؛ جایزه‌اش را به کودکان غزه تقدیم کرد. بعداز این جشنواره؛ برخی به او خرده گرفتند که " باتوجه به مشکلاتی که در کشور خودمان وجود دارد؛ چرا این جایزه به بچه‌های کشور خودمان تقدیم نشد؟ " ٰ دادویی در پاسخ به این نقدها گفت: من در جشنواره یاس گفتم که ما بچه‌های جنگ؛ حال کودکان غزه را خیلی خوب می‌فهمیم. بزرگترها همیشه با جنگ برخورد منطقی می‌کنند ولی بچه‌ها همیشه از این جنگ‌ها که هیچ ربطی به آنها ندارد، متضرر می‌شوند. من امیدوارم از همین کودکانی که حالا درگیر جنگ هستند، هنرمندانی به‌بار آیند که در تقبیح جنگ، آثار برجسته‌ای به دنیا عرضه کنند.

این کارگردان؛ نقدهای وارد بر خودش را به سطحی‌نگری محکوم کرده و به خبرنگار ایلنا گفت: کسانی که خرده گرفتند و گفتند چرا جایزه‌ام را به کودکان شین‌آبادی تقدیم نکردم؛ با سطحی‌نگری با صحبت‌های من برخورد کردند. در همه جای دنیا کودکان بی‌بضاعت و خانواده‌های بی‌سرپرست وجود دارند و این موضوع را نمی‌توان در دنیا کتمان کرد.

او ادامه داد: ما مسلما برای همنوعان خودمان بسیار ناراحت می‌شویم و به هر شکلی که از دستمان برمی‌آید به کمک آنها می‌شتابیم اما این مسئله باعثنمی‌شود نسبت به اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد؛ بی‌تفاوت باشیم. به هر حال فارغ از اینکه متعلق به چه کشور؛ دین؛ مذهب و آئینی باشیم، یک انسان هستیم و نمی‌توانیم نسبت به مسائل همنوعانمان بی‌تفاوت باشیم.

این کارگردان اضافه کرد: واقعا حرف برخی از دوستان برایم عجیب است، مثلا زمانی که ما درگیر جنگ بودیم؛ با تعاریف این دوستان همه مردم دنیا باید با مشکلات کشور خودشان سرگرم باشند و هیچ توجهی به جنگی که به ما تحمیل شد؛ نمی‌داشتند. من؛ عضو انجمن خیریه برکت هستم و برای بنیاد خیریه برکت کار اجرا کرده‌ام و هر کاری از دستم برآید؛ برای هموطن‌هایم انجام می‌دهم اما این مسئله ربطی به این ندارد که جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد؛ مرا ناراحت نکند.

این کارگردان درباره اثر تازه‌اش هم گفت: قرار است بزودی فیلم سینمایی " کوری " را به نویسندگی پیمان شیرخانی جلوی دوربین ببریم و امیدواریم با پیدا کردن سرمایه‌گذار تا آخر مهر ماه این پروژه را کلید بزنیم که بتوانیم فیلم را به جشنواره سی و دوم برسانیم. در این فیلم به حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی، رضا عطاران و هدیه تهرانی فکر شده است.

" تعبیر خواب " ساخته دادویی در عرضه بین‌الملل موفقیت‌های زیادی را کسب کرد: جایزه ویژه هیات داوران، تندیس بلورین جشنواره، کلاه نمادین و لوح تقدیر بهترین کارگردانی رضا دادویی از پانزدهمین جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو(۱۳۹۲) / دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شهاب حسینی از پانزدهمین جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو(۱۳۹۲) / دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد حمید ابراهیمی از پانزدهمین جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو(۱۳۹۲) / کاندید بهترین فیلم از پانزدهمین جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو(۱۳۹۲) / تندیس بلورین جشنواره و لوح تقدیر بهترین کارگردانی رضا دادویی از دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ اردبیل(۱۳۹۲) / کاندید بهترین فیلم از دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ(۱۳۹۲) / کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد از دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ(۱۳۹۲) / کاندید بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم جیپور هندوستان(۱۳۹۲) / کاندید بهترین فیلم از جشنواره فیلم جیپور هندوستان(۱۳۹۲) / کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد شهاب حسینی از سومین جشنواره جام جم(۱۳۹۲) / تندیس سرو زرین بهترین تدوین نازنین مفخم از سومین جشنواره جام جم(۱۳۹۲).

تعبیر خواب، مضمونی اجتماعی دارد و داستان پلیسی را روایت می‌کند که در دو راهی انتخابی تعیین‌کننده در زندگی‌اش قرار می‌گیرد. او ‌در جریان یک پرونده سرقت با ‌مشکلات فراوانی دست به گریبان شده و میان دو راهی انجام وظیفه و عمل به قولی که داده، مانده است. او برای انتخاب، زمان چندانی نداشته و باید یکی را انتخاب کند‌.

در این فیلم؛ شهاب حسینی، حمید ابراهیمی، مهران نائل و الهه حسینی ایفای نقش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز