خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ناتو:

روسیه هر چه سریع‌تر برای کاهش بحران اوکراین اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۷۹

آلمان هشدار داده است که بحران شرق اوکراین «از کنترل خارج می‌شود» و لازم است برای جلوگیری از رویارویی مستقیم روسیه و اوکراین، این وضعیت زود‌تر متوقف شود.

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک اوکراین و همکاری آن‌ها با جدایی‌طلبان در شرق این کشور، دبیرکل ناتو از روسیه خواست به سرعت نشان دهد که برای کاهش بحران در اوکراین گام بر می‌دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «آندرس فو راسموسن» همچنین اعلام کرده که ناتو درخواست پیوستن اوکراین به ناتو را مورد توجه قرار خواهد داد.

سخنان راسموسن ساعاتی پس از آن ایراد شد که «آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر اوکراین از تلاش دولت این کشور برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی خبر داده و گفت که از پارلمان خواهد خواست زمینه این اقدام را فراهم کند.

یاتسنیوک گفت که دولت لایحه‌ای را به نمایندگان مجلس ارائه می‌کند که بر اساس آن موضع بی‌طرف اوکراین در رقابت روسیه و غرب تغییر می‌کند.

در همین حال، آلمان هشدار داده است که بحران شرق اوکراین «از کنترل خارج می‌شود» و لازم است برای جلوگیری از رویارویی مستقیم روسیه و اوکراین، این وضعیت زود‌تر متوقف شود.

«فرانک اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان می‌گوید که بحران اوکراین وارد مرحله «خطرناکی» شده و ابعاد تازه‌ای یافته است.

اشتاینمایر در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا سخن می‌گفت که برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه تشکیل شده است.

وی از به نتیجه رسیدن مذاکرات مستقیم «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ابراز ناامیدی کرد.

نگرانی کشورهای غربی از دخالت نظامی مسکو در شرق اوکراین طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

ناتو، روز گذشته تصاویری را منتشر کرد که به گفته این سازمان، سربازان روسی را در خاک اوکراین نشان می‌دهد.

ناتو اعلام کرده است که بیش از هزار تبعه روسیه در عملیات نظامی در خاک اوکراین شرکت دارند.

روسیه اعزام نظامیان خود به اوکراین را انکار می‌کند.

طرح اتهام‌ها علیه روسیه زمانی تشدید شد که جدایی‌طلبان این کشور مناطقی را در شرق اوکراین تصرف کردند.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که از اواسط ماه آوریل تا ۲۷ ماه آگوست دو هزار و ۶۰۰ نفر در درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز