خبرگزاری کار ایران

محمدی در بین دوخطبه نماز جمعه قائم شهر:

پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته نساجی مازندران بصورت جد در حال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۴۹

کارخانه نساجی قائمشهر از سال ۸۶ به بیرون شهر در جاده نظامی منتقل شد و در واقع آن ها که مدعی اند ما با ساماندهی نساجی شناسنامه این شهر را نابود کردیم تا حالا کجا بوده اند.

فرماندار قائم شهر درسخنان بین دوخطبه امروز نماز جمعه، به گزارش عملکرد ۶ ماهه فعالیت خود در شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " مهدی محمدی " در بین خطبه نماز جمعه امروز در بیان گزارش عملکرد فرمانداری قائمشهر در مدت شش ماه خدمت وی در پست نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر به بحثساماندهی چهارشنبه بازار، باشگاه و کارخانه نساجی و کارخانه کمپوست پرداخت اشاره کرد و اظهار داشت: همه این اقدامات با خرد جمعی همه مسئولین شهرستانی انجام شد.

وی ادامه داد: ازدحام و ترافیک بالای دستفروشان در هسته مرکزی شهر و چهارشنبه بازارباعثشده بود که عده ای از مغازه داران این بازار در مغازه هایشان نمی ماندند و علاوه بر دستفروشی، پیاده روهای جلوی مغازه خود را از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به دستفروشان اجاره می دادند و مزاحمت های بیشماری برای مردم ایجاد کرده بودند.

محمدی افزود: با وجود مخالفت های بسیار، بررسی ها و بحثهای کارشناسانه آغاز شد و در نهایت آنچه به نفع و صلاح مردم این شهر بود انجام شد و دستفروشان از این مکان خارج و به دیگر نقاط تعیین شده منتقل شدند.

وی در ادامه به باشگاه نساجی قائمشهر اشاره کرد و گفت: مهدی پرهام که مالکیت باشگاه را برعهده داشت به خاطر مشکلاتی باشگاه را رها کرد ولی مردم فوتبال دوست قائمشهر خواستار حفظ و صعود این باشگاه باسابقه بودند که با توافق و صلاحدید استاندار و نمایندگان مجلس و آیت الله معلمی شخص پرهام دوباره مالک باشگاه نساجی شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائم شهر به اظهار نظرهای برخی در مورد کارخانه نساجی قائمشهر اشاره و تصریح کرد: کارخانه نساجی قائمشهر از سال ۸۶ به بیرون شهر در جاده نظامی منتقل شد و در واقع آن ها که مدعی اند ما با ساماندهی نساجی شناسنامه این شهر را نابود کردیم تا حالا کجا بوده اند.

وی ادامه داد: دستگاه های این کارخانه از سال ۸۶ به خاطر پلمب کردن گمرک تا سه ماه پیش غیر قابل استفاده بودند و همچنین کارخانه نساجی به دلیل مطالباتی که کارگران داشتند و مصوباتی که دولت در سال ۸۶ داشت مبلغ۷۴ میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد.

محمدی خطاب به آنانی که می گویند با فروش زمین نساجی شناسنامه شهر را به فروش رسانده ایم گفت: پیرو مصوبات همان سال انتقال کارخانه به خارج از شهر هم صورت نگرفت و به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی امروز، به بیش از ۸۰ میلیاردتومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که بانک طلب خودش را وصول کند و با دادن زمین کارخانه شماره ۲ به بانک هم بانک به مطالبات خود خواهد رسید و هم مطالبات کارگران پرداخت می شود.

وی افزود: در بازدید چند وقت گذشته سرمایه گذاری انتخاب شد که سرمایه خوار نیست و به فکر ایجاد اشتغال برای این مردم است و کارخانه ای که تا چند ماه پیش از پرداخت حقوق کارگران عاجز بود هم اکنون به ماهی ۱۰۰ میلیون تومان سوددهی رسیده است.
محمدی، در بخش دیگر سخنانش به دپوی زباله قائمشهر در نزدیکی کیاکلای سیمرغ اشاره کرد و افزود: قریب به ۴۰ سال است زباله های این شهر در حریم رودخانه تلار دپو می شود که همچون کوهی سربرآورده و شیرابه آن وارد رودخانه می شود و بوی تعفن آزاردهندهای از فاصله دور به مشام می رسد.

فرماندار قائم شهر، به جذب یک سرمایه گذار برای ساحت کارخانه کمپوست قائمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: فرد مورد نظر از تجربه بالایی در بحثکمپوست برخوردار است و بنا بر تعاملات انجام شده مقرر شد برای اخذ تصمیمات نهایی، اعضای شورای شهر و شهرداری قائمشهر با هزینه شخص سرمایه گذار به ترکیه سفر کنند و از کارخانه سرمایه گذار در آن کشور بازدید داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز