خبرگزاری کار ایران

برطرف شدن معضل فاضلاب صنعتی با همکاری دو کارخانه تولید لبنیات

کد خبر : ۱۹۹۷۲۶

متأسفانه به رغم هشدارهای ابلاغی مدیریت شهری به متصدیان این واحدها، تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته و جاری شدن این پساب‌ها، علاوه برایجاد بوی تعفن در بخشی از منطقه، ایجاد آلایندگی و آسیب به آب‌های زیر زمینی، خسارت‌های مادی و آسیب‌های جسمی و روحی برای شهروندان ایجاد کرده است.

نشست فوق العاده رسیدگی به معضل فاضلاب صنعتی در منطقه ۱۸ با حضور شهردار منطقه، مدیران اداره محیط زیست شهر تهران و دوکارخانه بزرگ تولید فرآورده‌های لبنی برگزار و مقرر شد این معضل با همکاری طرفین، ظرف مدت یک ‌ماه آینده برطرف شود.

به گزارش‌ ایلنا، نوروزی شهردار منطقه ۱۸ در این نشست با اشاره به معضلات بوجود آمده ناشی از جاری شدن پساب در زیرگذر الغدیر برای شهروندان ۳ ناحیه منطقه، اظهار داشت: متأسفانه به رغم هشدارهای ابلاغی مدیریت شهری به متصدیان این واحدها، تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته و جاری شدن این پساب‌ها، علاوه برایجاد بوی تعفن در بخشی از منطقه، ایجاد آلایندگی و آسیب به آب‌های زیر زمینی، خسارت‌های مادی و آسیب‌های جسمی و روحی برای شهروندان ایجاد کرده است.

درادامه این نشست، بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه نمی‌توان از حالا مشخص کرد که کدام شرکت تولید فرآورده‌های لبنی مقصر جاری شدن پساب در زیرگذر الغدیراست، گفت: ازآنجایی که فاصله بین زیرگذر الغدیر تا پل شیر پاستوریزه محل استقرار این دو کارخانه زیاد نیست، بهترین راهکار انجام حفاری مسیر بوده تا بدین شکل منشاء معضل شناسائی و بطور کلی برطرف شود.

وی ادامه داد: صاحبان برای توسعه و پایداری، باید علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی را نیزدر نظربگیرند و عدم توجه به این موضوع، امکان دارد که به بخش اقتصادی نیز ضرر برساند، پس می‌توان دریافت که هر دو موضوع همسو بایکدیگر باید پیش بروند.

در پایان این نشست مقرر شد؛ که ابتدا اقدامات کار‌شناسی و شناسایی مسیرکانال توسط اداره محیط زیست شهر تهران انجام و در گام بعدی ظرف مدت یک ماه آینده با همکاری دو کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی و شهرداری منطقه ۱۸ مسیر مسدود تا این معضل زیست محیطی چندین ساله بطور کامل مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز