خبرگزاری کار ایران

در این ۳ سال هیچ تغییری ندیدیم؛

قاسمپور: فرکی، گزینه داخلی فدراسیون است / مربی داخلی با کی روش فرقی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۷۷

فکر می کنم گزینه داخلی را در نظر دارند و فرد مورد نظر فدراسیون حسین فرکی است گزینه دارند که اینقدر راحت اجازه می دهند کی روش برود با گزینه داخلی هم وضعیت ما بدتر نمی شود

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است کی روش در ۳ سالی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت هیچ تغییری ایجاد نکرد و تنها چیزی که ما از شاگردان کی روش در جام جهانی دیدیم دفاع کردن بود، اما چون رنگ چشم ها و موی او با مربیان داخلی فرق می کرد که بازیکنان حرف های او را گوش کرده و از سیستم تیم ملی انتقاد نمی کردند.

گفت و گوی ابراهیم قاسمپور با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

کی روش همچنان قراردادش با فدراسیون فوتبال امضا نشده، در این رابطه چه نظری دارید؟
نظر خاصی ندارم. ما نمی دانیم خواسته های کی روش چه بوده و فدراسیون فوتبال چه شرایطی داشته یا خواسته های کی روش زیاد بوده و یا فدراسیون بندهایی در قرارداد او گنجانده که در نهایت به توافق نرسیده اند.

اگر کی روش در تیم ملی ما به کارش ادامه دهد به نفع فوتبال ایران بود یا نه؟
قبلا هم گفته بودم ماندن کی روش به شرطی که کار اساسی انجام دهد به نفع ما خواهد بود. کی روش در جاهای معتبری کار کرده و دانش هم داشت، اما معمولا مربیانی که از خارج می آیند وقتی رفتار، امکانات و وضعیت ما را می بینند برطبق داشته های ما برنامه ریزی می کنند. اگر برنامه هایی که در اروپا وجود دارد برای فوتبال ما داده می شد و امکانات را فراهم می کردند آدمی مثل کی روش تاثیرگذار بود، اما در این ۳ سالی که او در تیم ملی ما بود هیچ تغییری ندیدیم. تنها چیزی که از تیم ملی دیدیم در جام جهانی بیشتر دفاع می کرد و کمتر حمله می کردیم، الان راضی هستیم که در مقابل آرژانتین کم گل خوردیم و یک امتیاز هم از نیجریه گرفیتم که این نتایج با نتایج ما در ادوار گذشته جام جهانی فرقی نکرده است.

کی روش در نوع فوتبالی که تیم ملی ما بازی می کرد تاثیری نداشت؟
در دفاع کردن تاثیر داشت که آن هم دلیل دارد. بازیکنان ما قبول کردند سیستم کی روش خوب است و آن را پیاده کردند. اگر مربی داخلی این سیستم را در نظر می گرفت همین بازیکنان انتقاد می کردند که چرا دفاع می کنیم و حمله نمی کنیم. در سال های قبل چنین مسائلی در فوتبال ما بوده؛ اما چون کی روش خارجی بود و رنگ موها و چشم هایش فرق می کرد حرف هایش را گوش می کردند و انتقاد نمی کردند. جلوی نیجریه و آرژانتین همین شیوه را پیاده کردیم، اما مقابل بوسنی یک مقدار باز بازی کردیم و ۳ گل خوردیم.

اگر حضور کی روش در تیم ملی ایران کاملا منتفی شود، باید دنبال گزینه داخلی برویم یا خارجی؟
فکر می کنم گزینه داخلی را در نظر دارند و فرد مورد نظر فدراسیون حسین فرکی است. گزینه دارند که اینقدر راحت اجازه می دهند کی روش برود. با گزینه داخلی هم وضعیت ما بدتر نمی شود. اگر می خواستیم مربی خارجی بیاوریم بهترین گزینه خود کی روش بود چون ۳ سال در ایران بود و فوتبال ما را می شناخت. با مربی داخلی شرایط ما بدتر نمی شود چون با داخلی ها نتایجی بهتر از کی روش گرفته ایم. وقتی کی روش با آن اعتبار و اسم و رسم تغییری در فوتبال ما ایجاد نکرد مربی داخلی هم تغییری ایجاد نخواهد کرد، پس چه فرقی می کند؟ هیچ کدام تفاوتی با هم ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز