خبرگزاری کار ایران

قادری در گفت و گو با ایلنا:

ابزارهای نظارتی مجلس جلوی بسیاری از تخلفات دولت سابق را گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۶۷

آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که قوانین را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم از ابزارهای نظارتی خود استفاده لازم را ببریم

یک نماینده مجلس معتقد است که ابزارهای نظارتی مجلس جلوی بسیاری از انحرافات دولت سابق را گرفت و موجب شد که بسیاری از تخلفات نیز روشن شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انحرافات دولت سابق از قوانین بودجه و عدم پیگیری این احکام گفت: به هر حال این انحرافات باید از سوی دیوان محاسبات و قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار بگیرد تا روشن شود اما بررسی این موضوعات دیگر جز وظایف مجلس نیست.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که قوانین را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم از ابزارهای نظارتی خود استفاده لازم را ببریم. به عنوان مثال می‌توانیم برای جلوگیری از تکرار انحرافات بودجه‌ای در دولت جدید ابزارهایی مثل تحقیق و تفحص، تذکر و استیضاح را به کار بگیریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از این ابزارهای نظارتی در دولت سابق مثمر ثمر بوده است یا خیر؟ گفت: بله. بسیاری از فسادهای دولت سابق با همین تحقیق و تفحص‌ها مشخص و باعثشد که این روند اصلاح شود. بدون شک اگر استفاده از این ابزارهای نظارتی نبود بسیاری از این انحرافات روشن نمی‌شد.

قادری تاکید کرد: البته در دولت فعلی نیز در برخی مسائل همچون اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انحرافاتی را شاهد هستیم که مطابق با قانون نیست. البته این موضوع در دولت سابق نیز وجود داشته است که بهتر است اگر این قانون ایرادی دارد برای اصلاح آن لایحه به دولت ارسال شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته ما معتقد هستیم که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ایرادی ندارد اما اگر دولت برای اجرای آن با مشکل مواجه است باید لایحه اصلاحی بدهد تا انطباق با قانون وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز