خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

اگر ۵ + ۱ در پی زیاده‌خواهی نباشد، حصول توافق تا ٢۴ نوامبر عملی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۸۸

در یک سال گذشته و در نتیجه رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاکرات، علی رغم فضاسازی های گذشته بین المللی، اکنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شکست خورده است.

معاون بین الملل وزارت امور خارجه در نشست توجیهی سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای کشورمان با ٥ + ١ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی با بیان ویژگی توافقات برنامه عمل مشترک ژنو، بر جدیت کشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاکرات جاری هسته‌ای تاکید کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، با تعیین کننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاکرات، حسن نیت طرفهای مذاکره کننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاکرات، هر گونه حصول به نتیجه ملموس در مذاکرات را منوط به رعایت سه اصل فوق دانست. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت کامل و نیز ایده‌های منطقی و راهگشا وارد مذاکرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢۴ نوامبر کاملا عملی است.

معاون بین الملل وزارت امور خارجه، ضمن تاکید بر اهمیت مذاکرات دو جانبه در کنار مذاکرات چند جانبه با ٥ + ١، به تغییر نوع نگاه بین المللی نسبت به ایران اشاره و افزود: در یک سال گذشته و در نتیجه رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاکرات، علی رغم فضاسازی های گذشته بین المللی، اکنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شکست خورده است.

عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا ٢۴ نوامبر سال جاری به نتیجه رسیده و ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز