خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه در یزد:

اعلام آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۲۸

قوه قضائیه در چشم مردم باید به جایی برسد که حس کنند بیطرفی محض در آنجا حاکم است و تنها موازین قانونی و اسلامی در آن معیار است و ارتباطات و زد و بند‌ها و زرنگی‌ها در آن موثر نیست.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آمادگی خود را برای کمک با تمام وجود به دولت اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای ظهر امروز، پنج شنبه، در مراسم معارفه مدیرکل جدید دادگستری استان یزد با تبریک هفته کرامت و هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران گفت: نام دولت رجایی، یادآور دولتی متعهد، انقلابی، خدمتگزار، متدین، معتقد به خدا و متکی به خود، ولایتمدار، معتقد به وعده‌های الهی و نهراسیدن از دشمن بود.

وی افزود: امروز در همین جا اعلام می‌کنم قوه قضائیه با تمام وجود به دولت در دستیابی به اهداف مقدس و خدمت به مردم کمک می‌کند.

اژه‌ای در ادامه با اشاره به ظرفیت نامحدود انسان گفت: ظرفیت انسان به گونه‌ای است که می‌تواند به اعلی علیین و به خداوند برسد و همه چیز فراهم شده تا این ظرفیت پرشود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر این قوه به گونه‌ای عمل کند که قضای اسلام پیاده شود، مسلماً این هدف کمک کرده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به الزامات یک قوه قضائیه برای رسیدن به این هدف گفت: زمانی می‌توانیم به این هدف دست یابیم که مقتدر، صحیح العمل و در خدمت اسلام و مردم باشیم.

وی گفت: مردم باید ببینند عدالت خانه‌ای وجود دارد که ظالم از آن هراسان است و مظلوم به او امیدوار است.

وی تاکید کرد: هرکجا یک ظالم و متجاوز بخواهد ظلم کند، باید این مسئله در ذهن او متبادر شود که ظلم او هزینه‌ای زیاد دارد و او را از آن عمل منصرف کند.

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: مردم باید احساس کنند اگر به آنان ظلم شده، دستگاه قادر و توانایی وجود دارد که می‌تواند از او رفع ظلم کند.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه در چشم مردم باید به جایی برسد که حس کنند بیطرفی محض در آنجا حاکم است و تنها موازین قانونی و اسلامی در آن معیار است و ارتباطات و زد و بند‌ها و زرنگی‌ها در آن موثر نیست.

محسنی اژه‌ای سپس خطاب به همکاران قضایی خود در استان یزد گفت: اگر به این موارد رسیده‌ایم، به شما تبریک می‌گویم و الا باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

معاون اول قوه با تقدیر از خدمات ۹ ساله غلامحسین حیدری در سمت مدیرکلی دادگستری استان یزد گفت: ایشان بعنوان یک عنصر شایسته به دیوان عالی کشور ارتقاء می‌یابد و امیدوارم در دیوان عالی کشور با بهره گیری از همه تجربیات خود موفق باشد.

وی همچنین با خطاب قراردادن مدیرکل جدید دادگستری استان یزد، گفت: امروز مسئولیت نهادهای مختلف قضایی استان بر عهده شماست. براساس آنچه شنیده‌ایم استان یزد مشکل خاصی ندارد و همه بخش‌ها همدل هستند ولی نباید به وضعیت فعلی قانع بود و باید بیش از پیش تلاش کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از محمد رضا حبیبی خواست تا با مسئولین استان از جمله آیت الله ناصری امام جمعه بعنوان یک شخصیت فرهیخته و عالم و بزرگوار و سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد بعنوان یک مدیر خدوم و شایسته تعامل داشته باشد و در امور با مجموعه قضایی مشورت کند.

وی گفت: هیچ منافاتی وجود ندارد که قاضی در عین استقلال رای، با دیگران مشورت کند.

محسنی اژه‌ای خطاب به حبیبی افزود: شما در انشاء رای قاضی دخالت ندارید ولی می‌توانید در ارجاع پرونده‌ها مدیریت کنید.

معاون اول قوه قضائیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دارالعباده نیاز به آرامش و همدلی دارد گفت: باید با همکاری همه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و استانداری آرامش بیش از پیش را فراهم کرد.

وی افزود: افتخار این نیست که اعلام کنیم چند پرونده و زندانی داریم و چند نفر را مجازات کرده‌ایم، بله! اگر ناگزیر شویم زندان و مجازات هم می‌کنیم ولی افتخار آنجایی است که بگوییم با هم در زمینه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی کار کرده‌ایم و امروز زندانیان مان و پرونده‌هایمان کمترین باشد.

وی تاکید کرد: درحوزه پیشگیری از وقوع جرم باید تا هر مقدار که ممکن است اهتمام بورزیم.

محسنی اژه‌ای در پایان سخنان خود از مدیرکل جدید دادگستری استان یزد خواست تا در اتاق خود ننشیند تا گزارش‌ها به وی واصل شود بلکه به شهرستان‌ها و بخش‌ها سفر کند و باحضور در دادسرا‌ها و حوزه‌های اجرای احکام، روند اجرایی امور را بررسی کند.

حجت الاسلام اژه‌ای تاکید کرد: نباید کار مردم بر زمین بماند.

وی گفت: باید با همه همکاران قضایی با نگاه تکریم، خیرخواهی و دلسوزی رفتار شود تا خداوند به ما برکت دهد.

غلامحسین اژه‌ای گفت: کار و مشکلات زیاد و محدودیت‌های قضایی زیاد است، باید با ارتقاء مسئولیت، بیشتر باخدا ارتباط داشته باشیم که اگر خداوند به ما کمک نکند، حریف مسائل نمی‌شویم.

در پایان این مراسم و باحضور آیت الله ناصری امام جمعه یزد، سید محمد می‌رمحمدی استاندار، محمد رضا حبیبی بعنوان مدیرکل جدید دادگستری استان یزد معرفی و از خدمات ۹ ساله غلامحسین حیدری در این سمت قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز