خبرگزاری کار ایران

شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم در اغلب استان ها ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۹۷

مراکز خرید تضمینی گندم در استانهای آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و کردستان در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش خرید گندم مواجه بوده اند، اما خرید در برخی استانها بیش از ۱۰۰ هزار تن رشد داشته است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: مراکز خرید تضمینی گندم در استانهای آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و کردستان در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش خرید گندم مواجه بوده اند، اما خرید در برخی استانها بیش از ۱۰۰ هزار تن رشد داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اکنون خرید تضمینی گندم با رشد ۴۵ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ادامه دارد و استانهای آذربایجان شرقی و کردستان در این دوره با کاهش یک درصدی و در خراسان شمالی کاهش ۱۲ درصدی خرید را شاهد بودند.

برپایه این گزارش، خرید تضمینی گندم در سایر نقاط کشور با افزایش مواجه بوده و کاهش تولید در استانهای نامبرده به دلیل پراکنش نامناسب و خشکسالی ارزیابی شده است.

میزان گندم خریداری شده در استانهای خوزستان، فارس، قزوین و لرستان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار تن بیشتر بوده و این افزایش در کرمانشاه به بیش از ۲۰۰ هزار تن می رسد.

فعالیت مراکز خرید در سراسر کشور برای تحویل گندم های عرضه شده کشاورزان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز