خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام موحدی کرمانی در کنگره جامعه اسلامی مهندسین:

تمامی مشکلات جامعه از طریق فرهنگ حل می‌شود / تشکل‌ها باید با یکدیگر در ارتباط باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۷۲

باید برای حفظ انقلاب هم کار سیاسی، هم کار اجتماعی، هم کار فرهنگی و هم کار خدماتی کنیم ولی اینکه جدا از یکدیگر باشیم موثر نیست و تشکل‌ها باید در ارتباط با هم باشند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه تمامی مشکلات جامعه از طریق فرهنگ حل می‌شود، گفت: اگر فرهنگ اصل قرار گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز محور قرار می‌گیرد، مشکلات اقتصادی ما نیز حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به پیروزی مردم غزه گفت: شاهد پیروزی ملت مقاوم و عزیز غزه هستیم. ملتی که در برابر تهاجم شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی پیروز شد و این پیروزی برای تمام ملت‌های مقاوم مبارک است.

وی با بیان اینکه مساله تشکل یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: اگر فردی به مکتب پایبند باشد باید اقدام به تشکیل تشکل کند و مردم انقلابی ایران زمانی موفق می‌شوند که حتما تشکل چشم‌گیری هم داشته باشند و آن تشکل‌ها نیز در خدمت نظام باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در جامعه استعدادهای فراوانی وجود دارد و اگر افراد جمع بشوند و در این مجموعه استعدادها شناسایی شود و آن استعدادها به کار گرفته شوند می‌توان امیدوار بود که حرکت طوفنده انقلاب باقی بماند و اگر خدایی ناکرده از تشکیلات غفلت شود ساماندهی شکل بگیرد استعدادها نیز شناخته نمی‌شوند و شکوفا نمی‌گردند و از سوی دیگر افرادی که نیات پلیدی دارند دست به تشکیلات می‌زنند و برنامه‌ریزی می‌کنند وخوف این وجود دارد که آنها موفق شوند.

قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت تشکل و سازماندهی در قرآن یادآور شد: خداوند در آیه آخر سوره آل عمران می‌فرمایند صبر پیشه کنید و تقوا بورزید و با یکدیگر در ارتباط باشید واین در ارتباط بودن بسیار مهم است چرا که تلاش‌های تک تک ثمری ندارد و وقتی آن تلاش‌ها جمع شدند آن گاه این تلاش‌ها موثر خواهند بود.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه ممکن است ده‌ها تشکیلات دینی که در خدمت نظام و انقلاب هستند وجود داشته باشند اما اگر آنها با هم ارتباط داشته باشند تلاش آنها توفیقی نخواهد داشت خاطرنشان کرد: ما باید برای حفظ انقلاب هم کار سیاسی، هم کار اجتماعی، هم کار فرهنگی و هم کار خدماتی کنیم ولی اینکه جدا از یکدیگر باشیم موثر نیست و تشکل‌ها باید در ارتباط با هم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام به تجمعات اهمیت می‌دهد تاکید کرد: مثلا نماز فرادی در مقابل نماز جماعت ارزش اندکی دارد و وقتی با هم باشیم می‌توان خدمت کرد و برنامه‌ریزی نمود.

قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه منافاتی ندارد در یک امت واحده تشکیلات متعددی هم وجود داشته باشد تصریح کرد: ما باید با همدیگر در ارتباط باشیم و در جهت اهداف اسلام و تعالی امت حرکت کنیم و مواظب باشیم از این تشکل حرکتی برای منافع شخصی و مقاصد مادی صورت نگیرد.
موحدی کرمانی افزود: رکن اصلی و محور اساسی در یک تشکل دینی باید ولایت باشد چرا که ولایت تداوم ولایت رسول‌الله است ممکن است در برخی از جاها افراد تردید پیدا کنند که در آن زمان باید به سخن رهبری رجوع کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: به شهریور رسیدیم اما چقدر برنامه فرهنگی برگزار شد؟ مسئولان باید جواب دهند آیا از بدحجابی، رشوه و کم‌کاری در ادارات کم شد؟ کار فرهنگی برای جلوگیری از این اقدامات است و فرهنگ هم از اقتصاد مهم تر است. تمامی مشکلات جامعه ما از طریق فرهنگ حل می‌شود و اگر فرهنگ اصل قرار گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز محور قرار می‌گیرد، مشکلات اقتصادی ما نیز حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سا‌ل‌ها به فرهنگ کمتر توجه شده است گفت: مدیریت جهادی یعنی همان دستورات دقیق اسلام و فرامینی که مشکلات اقتصادی را در زمان رسول‌الله حل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز