خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان؛

افتخار آفرینی دانش آموزان گیلانی در مسابقات کشوری قرآن و نماز

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۶۷

تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان با اختلاف ناچیز امتیازات رده‌های ششم تا دهم کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از افتخار آفرینی دانش آموزان گیلانی در حوزه مسابقات سراسری قرآن، نماز و عترت(ع) و فرهنگی هنری کشور وکسب ۶۸ عنوان رتبه‌های بر‌تر دانش آموزان دختر و پسر که در ده سال اخیر بی‌سابقه بوده است خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حمیرا ذکی‌پور گفت: کسب رتبه‌های بر‌تر توسط دانش آموزان گیلانی در مسابقات کشوری دانش آموزی در رشته‌های مختلف قرآن، نماز و عترت(ع) و فرهنگی و هنری در ده سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: دانش آموزان گیلانی توانسته‌اند در مسابقات قرآن، نماز و عترت(ع) در رشته‌های حفظ و اذان مقام اوّل کشوری را کسب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: این مسابقات طی دو مرحله و به میزبانی مشهد مقدس و همچنین ارومیّه برگزار شده و در طی چهار اعزام صورت گرفته ۱۴ نفر از دانش آموزان گیلانی توانسته‌اند که مقام اوّل تا پنجمی را به خود اختصاص داده که این تعداد نسبت به سال گذشته ۶ نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات و رقابت نزدیک دانش آموزان خاطر نشان ساخت: تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان با اختلاف ناچیز امتیازات رده‌های ششم تا دهم کسب کردند.

وی در رابطه با جشنواره فرهنگی و هنری سراسر کشور نیز اذعان داشت: که در مسابقات سال جاری که در مردادماه ۹۳ در استانهای اصفهان و خراسان رضوی برگزار شد، دانش آموزان گیلانی در بخش دختران و پسران صاحب ۵۴ رتبه اول تا سوم شدند و همچنین توانستند ۳۶ عنوان برگزیده کشوری را نیز از آن خود کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل افزود: هر ساله پس از انجام مسابقات مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای و استانی، آثار برگزیده دانش آموزان به وزارتخانه ارسال شده و پس از داوری مقدماتی کشوری، نفرات برگزیده برای مرحله نهایی به جشنواره دعوت می‌شوند که سهم استان گیلان برای اعزام ۹۰ نفر بوده است که بیش از ۵۰درصد از این افراد توانستند رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در حمایت از برگزاری جشنواره‌های استانی و کلاس‌های پیش اردویی از همت و تلاش بی‌شائبه، رؤسای ادارات فرهنگی و هنری و قرآن نماز و عترت(ع) و کار‌شناسان مربوطه تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز