خبرگزاری کار ایران

لاله افتخاری در نطق میان‌دستور:

حرکتی نهضت‌گونه برای فراکسیون دفاع مقدس باید آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۲۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با گرامیداشت روزهای انقلابی و ارزشی شهریورماه خواهان توجه به موضوع دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با گرامیداشت روزهای انقلابی و ارزشی شهریورماه خواهان توجه به موضوع دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شد.

به گزارش ایلنا، لاله افتخاری در نشست علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذیقعده، تولد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) گفت: مفتخریم در کشوری به سر می‌بریم که تحت تعالیم مکتب حیاتبخش اسلام، زنان و دختران ما در جایگاهی به سر می‌برند که در تقویم خود هفته‌ای برای تکریم زنان و مادران همچنین روزی برای گرامیداشت دختران داریم که در دنیا بی‌نظیر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: جا دارد به دخترن ایران و جهان ولادت کریمه اهل بیت(س) را تبریک عرض نمایم که مبنای تحقیق و تحقق زندگی مبتنی بر سیره این اسوه و شخصیت والامقام می‌باشد.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: ‌امیدواریم مبنای سلوک و عملکرد تمام دولت‌ها و مسئولان نظام در حال و آینده وحدت، انسجام، یکپارچگی و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس همه سربازی ولایت باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جا دارد اشاره‌ای داشته باشیم به دیگر مناسبت‌های شهریور؛ ۱۷ شهریورماه که ضامن انقلاب و الگوگرفته از نهضت حسینی و همچنین الهام‌بخش ۸ سال دفاع مقدس گردید و ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است. دفاع مقدسی که هر لحظه و هر جزء از اجزای آن نماد و پرچم آیینه‌ای تمام‌نما برای اصلاح سبک زندگی به شیوه و منش انسان‌های برجسته و برگزیده متمسک به قرآن و عترت بود که زمان و مکان بهتر بگوییم به تاریخ بشر و عنوان و ادبیات و شعر و فرهنگ ایران و جهان و ساختار سیاسی دنیا هویتی دیگر بخشید.

افتخاری در ادامه افزود: این هویت از جنس استقامت، ایثار، وحدت و بصیرت با رنگ اسوه الهی می‌باشد. با توجه به این باور همراه با جمعی از همکاران محترم نماینده و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور بهره‌گیری از این گنجینه گرانقدر حسب دستور مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های تقنین و نظارت فراکسیون دفاع مقدس را بنا نهادیم که این فراکسیون خود یکی از مظاهر حفظ آثار دفاع مقدس می‌باشد و انشاالله الهام‌بخش پارلمان‌های دیگر کشورها خواهد شد.

وی گفت: حال که در این فراکسیون کلیه مقدمات اعم از تدوین و تصویب اساسنامه، تشکیل کارگروه‌ها و دیگر اقدامات لازم انجام گرفته است، انتظار می‌رود همکاران محترم، کلیه مسئولان و آحاد ملت در جای‌جای مملکت اعم از شهر و روستا، داخل و خارج از کشور، حرکتی نهضت‌گونه برای پارسایی، صبر و نشر آثار فیزیکی و معنوی ۸ سال دفاع مقدس همه تلاش خویش را به کار گیرند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست عامل پیروزی در این دوران چیزی جز عمل به قرآن نبوده است، لذا ۱۱ سال پیش فراکسیون قرآن، ‌عترت و نماز کار خود را آغاز نمود که نتیجه آن ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل معاونت و ساختارهای قرآنی در وزارتخانه‌ها و نهادهای دستگاه‌های مربوطه و تهیه برنامه‌های متنوع مبتنی بر تقسیم کار ملی و سازمانی و تصویب بودجه‌های لازم شد.

وی گفت: این هنوز حرکتی مقدماتی است که انتظار می‌رود دولت محترم و مجلس و جامعه ارزشمند قرآنی به ویژه شورای توسعه و کمیسیون‌های تخصصی آن جهت تهیه برنامه توسعه ششم با محوریت قرآن کریم در تمام فصول آن با جدیت بیش از پیش در قالب پیوست فرهنگی و قرآنی اقدام نماید. همچنین از همکاران محترم انتظار می‌رود جهت تشکیل و برگزاری شوراهای متناسب با شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خویش هدایت، حمایت و نظارت لازم مبتنی بر دستورالعمل‌های تقدیمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را برآورده و گزارشات مربوطه را به دبیرخانه فراکسیون ارسال نمایند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: نکته دیگری که باید در نظر گرفته شوند به خاطر اهمیت آن این سوال مطرح است که حال نیمی از سال اقتصاد و فرهنگ می‌گذرد در جریان تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و روی‌آوردن به اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اید؟ آیا رابطه‌ای هدفمند و مبتنی بر آینده‌پژوهی و نیازسنجی میان صنعت و دانشگاه با حمایت از دانش اقتصاد‌بنیان تعریف شده است؟ آیا از ظرفیت و توانمندی نخبگان و مخترعان در جهت نیل به اهداف فوق بهره کافی برده‌اید؟ اگرچه اقداماتی در مجلس و دولت صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

افتخاری ادامه داد: انتظار می‌رود که دولت هر چه سریع‌تر لایحه ثبت فکری و معنوی را با طرح ثبت اختراعات تجاری در مجلس ارائه نماید تا بستر حمایت و آرامش خاطر برای مخترعان و نخبگان در عرصه اقتصاد و فرهنگ فراهم گردد و نیز مثلثدولت، مجلس و صاحب‌نظران جامعه با همکاری و هم‌افزایی پیش‌نویس بودجه عملیاتی و برنامه پنجساله ششم توسعه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: بر خود لازم می‌دانم به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان زن عضو پارلمان‌های کشورهای اسلامی و با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) از سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد بین‌المللی و به اصطلاح مدافع حقوق بشر، زنان و کودکان این سوال را داشته باشم که چرا در برابر مظلومیت و فریاد دادخواهی مردم محاصره شده در بزرگترین زندان تاریخ، غزه سکوت کرده‌اند؟ آنها به چه گناهی کشته می‌شوند؟

عضو کمیته دوستی پارلمانی فلسطین گفت: ‌ اینک که دفاع مردم مظلوم غزه با هزاران شهید و جانباز به پیروزی مقدماتی تحت محاصره و پذیرش شکست از سوی دشمن متجاوز منجر شده است، از تمام حقوقدانان جهان و به طور خاص قوه قضائیه کشورمان و کمیسیون قضایی مجلس می‌خواهم با طرح شکوائیه و دعوای حقوقی در مجامع بین‌المللی در جهت احقاق حقوق و پرداخت خسارت وارده به آنها، همچنین محکوم نمودن و مجازات متجاوزان اقدام کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم گفت: از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و دیگر مسئولان مملکتی برای سرنگونی پهپاد صهیونیستی باید به این نکته اشاره نمایم که ما از حمله نظامی دشمن نگران نیستیم. نه حمله دشمن صهیونیستی و نه تهدیدهای داعش وغیره که ۸ سال دفاع مقدس گواه آن است، ما را نگران نمی‌کند، اما ما نگران آن هستیم که پهپادهای فرهنگی دشمن با استفاده از تساهل، تسامح و ساده‌اندیشی برخی دستگاه‌های فرهنگی در نفوذ بیگانگان باند فرود دشمن را بر بستر فرهنگ جامعه و خانواده‌های ما بنا کنند که در آن زمان دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

وی در انتها گفت: از دولت می‌خواهم با آمایش دقیق منطقه‌ای در زمینه شهری و روستایی، زمینه لازم جهت رفع محرومیت و محدودیت از مردم شریف را از مناطق مختلف فراهم سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز