خبرگزاری کار ایران

حرف و حدیثها بر سر اکران(عصبانی نیستم) ادامه دارد

چه کسی برای «عصبانی نیستم» تصمیم می‌گیرد؟ دولت؛ مجلس یا افراطیون

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۸۵

به گواه بسیاری از منتقدان؛ تمام پلان‌های این فیلم مانند دانه‌های تسبیحی است که هرکدام ضرورت دیگری را به دنبال دارد و چنانچه یکی از این دانه‌ها از فیلم بیرون آورده شود؛ نظم روایت فیلم به هم خواهد خورد. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار فیلم است.

فیلم سینمایی " عصبانی نیستم " آخرین ساخته رضا درمیشیان کماکان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در آخرین مصاحبه خود درباره این فیلم گفته بود: این فیلم با حذفیاتی که ارشاد درنظر گرفته است؛ اکران خواهد شد.

عصبانی نیستم؛ در سی و دومین جشنواره فجر در میان انبوهی از اما و اگرها به نمایش گذاشته شد و بسیاری معتقد بودند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده(بازیگر این فیلم) تعلق خواهد گرفت اما هیئت داوران جایزه را به رضا عطاران داد.

علی طاهری(سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس) مدتی بعد به نقل از وزیر ارشاد گفت این فیلم به خاطر اعتراض برخی از نمایندگان مجلس با حذفیاتی که نظر نمایندگان را جلب کند؛ اکران خواهد شد.

خبرنگار ایلنا برای اینکه از صحت و سقم خبر مطلع شود بارها با رضا درمیشیان(کارگردان این فلیلم) تماس گرفت که او هربار به دلیلی پاسخ به این سئوال را به تعویق انداخت.

به گواه بسیاری از منتقدان؛ تمام پلان‌های این فیلم مانند دانه‌های تسبیحی است که هرکدام ضرورت دیگری را به دنبال دارد و چنانچه یکی از این دانه‌ها از فیلم بیرون آورده شود؛ نظم روایت فیلم به هم خواهد خورد و فیلم به لحاظ روانشناسی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار فیلم است. آیا وزیر ارشاد موفق خواهد شد با درایتی که در او سراغ داریم؛ فیلم را بدون آسیب به پرده سینماها برساند یا اتفاقات دیگری برای فیلم رقم خواهد خورد؟

عصبانی نیستم؛ محصول سال ۱۳۹۲ و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین دوره جشنواره «برلین» و دومین فیلم بلند سینمایی رضادرمیشیان پس از فیلم تحسین شده «بغض» محصول ۱۳۹۲ است.

فیلمبرداری " عصبانی نیستم " پنج شنبه ۲۴ مرداد آغاز و پس از ۵۲ جلسه فیلمبرداری ۱۹ مهر به پایان رسید. تمام صحنه‌های " عصبانی نیستم " در تهران و در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه شهر فیلمبرداری شده است.

" عصبانی نیستم " از تولیدات مستقل سینمای ایران است. به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیردولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.

این فیلم اجتماعی همچنین نخستین حضور سینمایی باران کوثری پس از دو سال ممنوع‌الکاری است. این بازیگر که آخرین حضورش در فیلم سینمایی " بغض " بود، برای دومین بار پس از بغض مقابل دوربین درمیشیان رفته است. کوثری از اواسط دولت دهم ممنوع‌الکارشده بود، به طوری که حتی از اجرای نمایش او نیز جلوگیری به عمل آمده بود. نکته جالب اینکه بقیه بازیگران " عصبانی نیستم " همگی از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده‌اند.

" عصبانی نیستم " در تمام نظرسنجی‌های منتقدان و نشریات تخصصی سینما بیشترین امتیاز در تمام رشته‌ها را به خود اختصاص داده و به عنوان فیلم برگزیده منتقدان و مطبوعات شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز