خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

فراکسیون اعتدال تشکیل نمی‌شود / به دنبال تقویت فراکسیون رهروان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۵۷

در جلسه‌ای که برای فراکسیون اعتدال برگزار کردیم همگی به این جمع بندی رسیدیم که با عقلا و نمایندگان شاخص بنشینیم و به تقویت ستون فقرات فراکسیون رهروان بپردازیم. معتقدیم تلاش‌ها در جهت قوی‌تر و بزرگ‌تر کردن فراکسیون رهروان ولایت باید باشد به گونه‌ای که این فراکسیون در مجلس غالب باشد.

نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه دیگر نمایندگان مجلس پیگیر تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس نیستند، اظهار کرد: پس از جلسه استیضاح وزیر علوم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است فراکسیون رهروان ولایت را تقویت کنیم تا در مجلس غالب باشد.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس گفت: به همراه برخی از نمایندگان پیگیر برای تشکیل فراکسیون اعتدال تاکنون نشست‌های خوبی برگزار کرده‌ایم اما اتفاقات اخیری که رخ داده موجب شده در جلسه اخیر بیشتر به مسائلی مانند استیضاح و نحوه عملکرد فراکسیون رهروان ولایت بپردازیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فراکسیون اعتدال را تشکیل ندهیم.

وی ادامه داد: در این جلسه مهم که برای اعلام موجودیت فراکسیون اعتدال بود، مسائلی همچون استیضاح و فعالیت فراکسیون رهروان ولایت در روند استیضاح مورد بررسی قر ار گرفت. بعد از استیضاح وزیر علوم متوجه شدیم تعدادی از نمایندگان به دنبال تشکیل فراکسیون جدیدی در مجلس هستند به همین دلیل با آنها مشورت‌هایی کردیم.

نکو در پاسخ به این سوال که آیا مطرح شدن فراکسیون‌های دیگر باعثعدم شکل گیری فراکسیون اعتدال شده است یاخیر؟ اظهار کرد: این موضوع را نمی‌توان دلیل عدم شکل گیری این فراکسیون بدانیم. بعد از بررسی‌ها و گفت‌و‌گوهایی که در جلسه داشتیم و برابر اسناد و شواهد دیدیم که عده‌ای نیز در حال جدا شدن از فراکسیون رهروان هستند. از این رو در جمع‌بندی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که بهتر است فراکسیون رهروان حفظ و تقویت شود.

نماینده مردم رباط کریم تاکید کرد: در جلسه‌ای که برای فراکسیون اعتدال برگزار کردیم همگی به این جمع بندی رسیدیم که با عقلا و نمایندگان شاخص بنشینیم و به تقویت ستون فقرات فراکسیون رهروان بپردازیم. معتقدیم تلاش‌ها در جهت قوی‌تر و بزرگ‌تر کردن فراکسیون رهروان ولایت باید باشد به گونه‌ای که این فراکسیون در مجلس غالب باشد.

به گفته نکو، فراکسیون‌هایی که این روزها در مجلس عده‌ای به دنبال شکل‌گیری آنها هستند، همه در فراکسیون رهروان وجود دارند و موضوعاتی که آنها می‌خواهند به او بپردازند را می‌توان در فراکسیون رهروان دنبال کرد. بنابراین بهتر است تا اگر بخواهیم فراکسیونی جدید تشکیل دهیم به این شرط باشد که فراکسیون رهروان غالب بر آنها باشد.

این نماینده مجلس همچنین از بررسی توزیع شبنامه علیه رییس جمهور نیز خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که به منظور تشکیل فراکسیون اعتدال برگزار شد، نمایندگان حاضر در نشست، توزیع شبنامه علیه رییس جمهور در مجلس و بحثسوالات قبلی از وزرا و همچنین استیضاح و روند آن را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز