خبرگزاری کار ایران

نظر اصلی زاکانی در مورد انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات چه بود؟

منصوری آرانی: توهین به روسای قوا ناشی از عدم کنترل عصبانیت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۳۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تا زمانی که نمایندگان مجلس نتوانند خشم خود را کنترل کنند شاهد توهین به روسای قوا خواهیم بود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تا زمانی که نمایندگان مجلس نتوانند خشم خود را کنترل کنند شاهد توهین به روسای قوا خواهیم بود. او همچنین تاکید دارد که نماینده توهین کننده به رییس مجلس در ماجرای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات نظر متفاوتی با سایر دوستان و هم جناحی‌های خود داشته است.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در ارتباط با توهین صورت گرفته از سوی اقلیت تندروی مجلس به علی لاریجانی گفت: البته در این زمینه بحث‌های مختلفی مطرح می‌شود. بعضی نمایندگان ناراحت هستند اما مهم‌ترین هنر خویشتنداری است. مواردی است که به هرحال نظراتی برخلاف ایده و جریان فکری آنان است اما این نمایندگان باید خویشتن داری خود را حفظ کنند. همگی ما باید در گفت‌و‌گوهای خود حرمت افراد را حفظ کنیم و این موضوعی است که از اسلام به ما رسیده و امامان نیز در مورد آن سفارش‌های بسیاری کرده‌اند.

وی افزود: در هفته گذشته متاسفانه شاهد توهین به دو تن از سران قوا بودیم. یکی توزیع شبنامه علیه رییس جمهور و دیگری توهین به آقای لاریجانی بود که فکر می‌کنم اصلیترین کار ما حفظ حرمت سران قوا است. در شبنامه توزیع شده علیه رییس جمهور مطالبی همراه با بی‌حرمتی اشاعه داده شده بود که می‌توانست با ادبیاتی متفاوت‌تر مطرح شود. ادبیات آرمانی ما با ادبیاتی که در کشور تعریف شده است تفاوت‌های زیادی دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در آیین نامه اعتراض آمده است اما نوع آن و لحن و ادبیاتی که این اعتراض را بیان می‌کنیم نیز مهم است. نمایندگان باید توجه داشته باشند که مجلس جای مقدسی است نمایندگان اساتید مردم هستند و باید حتما اخلاق را رعایت کنند و جلوی خودشان را در موقع خشم بگیرند. به نظر می‌رسد کسانی که الگو هستند و مردم آن‌ها را به عنوان نمایند خود تعیین کرده و به آن‌ها رای داده‌اند در وهله اول باید اخلاق مداری را رعایت کنند و در تمام موضوعات این مساله را در نظر بگیرند که مردم از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند.

وی در ارزیابی از این اتفاق در مجلس گفت: این موضوعات در مجلس اتفاق افتاد و درونی بوده و ممکن است در هر مجلسی پیش بیاید. البته برادرانی که اعتراض داشتند بسیار افراد متدین و متعهدی هستند اما بحثدر کنترل عصبانیت است.

منصوری آرانی در پاسخ به این سوال که آیا این برنامه ریزی اقلیت تندروی مجلس یک نوع آینده نگری برای مجلس آینده است یا خیر؟ گفت: زود است که این بحث‌ها را مطرح کنیم. من بیشتر این توهین‌های صورت گرفته را ناشی از عصبانیت و عدم کنترل خشم می‌دانم. ما اگر در مورد اختلاف نظر‌ها و شرایط متفاوت زیادی که باهم داریم برنامه ریزی نکنیم و کنترلمان را از دست بدهیم شاهد چنین توهین‌هایی هستیم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم که برنامه ریزی خاصی در راستای هدف خاصی در این جریانات اتفاق افتاده باشد و تمام آن را به علت عصبانیت می‌دانم. من با آقای زاکانی حرف زدم. ایشان گفتند اگر من خودم در کمیسیون فرهنگی بودم قطعا اجازه می‌دادم تا دیگران هم در انتخابات ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات کاندیدا شوند ولیکن آنچه که از سوی کمیسیون فرهنگی به صحن علنی مجلس معرفی شده است نیز خلاف آیین نامه داخلی مجلس نبوده است. آقای زاکانی یکی از نیروهای ارزشی و خوب مجلس است و انتظار ما از ایشان این است که برای همه ما الگو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز