خبرگزاری کار ایران

محسن روفیق دوست در همایش آینه داران آفتاب:

ولایت مداری ویژگی مشترک شهدا بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۲۴

امروز باید به این موضوع بپردازیم که چقدر توانسته ایم افکار امثال این عزیزان را در جامعه حاکم کنیم، و با این دعوا های حیدری، نعمتی به کجا می رویم.

محسن رفیق دوست گفت: درتمام سال های که با شهیدان، اندرزگو، باهنر، رجایی، عراقی و لاجوردی آشنا بودم در آنها ویژگی ولایت مداری و تبلور در ولایت را یکسان و مشترک دیدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رفیق دوست در همایش آینه داران آفتاب که به مناسبت و یاد شهدای مؤتلفه برگزرا شد، بیان داشت: من این بزگوران را ۵۰ سال است که می شناسم و از دهه ۴۰ با شروع نهضت اسلامی تا پایان شهادت با این عزیزان همراه بودم، اما صحبت درباره این عزیزان و بزگوران در این مجلس سخت است.

رفیق دوست گفت: مهدی عراقی در راستای ولایت مداری همیشه تاکید داشت که نباید از امام جلوتر حرکت کرد، من این موضوع را از توجه امام به نهضت های اسلامی ومسلمان خارج از کشور به وضوح مشاهده کردم که فکر آن روز امام را باید عامل پیروزهای غزه و لبنان در جنگ های ۲۲ روز و ۳۳ روز دانست.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید رجایی گفت: رجایی در زمان نخست وزیری نزد من آمد و امری از امام(ره) را به من واگذار کرد که با چند روز تاخیر انجام شد، او گفت سپاهی که فرمان امام را با تاخیر انجام دهد قابل کمک نیست. این موضوع نشان می دهد که او چقد ولایت مدار بود.

وی با بیان اینکه شهید باهنر فقیهی استوار، عمیق و تشکلایتی بود بیان داشت: او شخص پشت پرده و همه سازماندهی‌های قبل از انقلاب بود، و هر عملی و کاری تنها در صورتی که پیرو و در خط امام بود را تایید می کردند.

رفیق دوست گفت: مهدی عراقی داری بینش بسیار نسبت به جریان ها بود و نهضت ۱۵ خرداد و ادامه آن را منتهی به جریان اسلامی می دانست.

وی درباره شهید اسدلله لاجوردی نیز اظهار کرد: او انسانی پردرد و پر احساس بود که دغدغه آن گمراهی جوانان و راهنمایی آنها در مسیر درست بود.

وی گفت: شهید علی اندرزگو انسانی جان در کف، که در بیداری قشرهای بزرگی از مردم موثر بود و درآستانه انقلاب اسلامی به شهادت رسید ولی پیرو و عاشق امام بود و زندگی خاص او در این جهت قرار داشت.

رفیق دوست تصریح کرد: امروز باید به این موضوع بپردازیم که چقدر توانسته ایم افکار امثال این عزیزان را در جامعه حاکم کنیم، و با این دعوا های حیدری، نعمتی به کجا می رویم.

وی در پایان گفت: امام آن انسان ناشناخته آمد و دنیا را عوض کرد، امامی که متعلق به تمام مردم و رنج کشیدگان جهان بود و راهنمایی امروز را مدیون او می باشیم وگرنه معلوم نبود با مسائلی که در دانشگاه و مدارس داریم است به کجا می رفتیم وخون شهدا پایمال می شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز