خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

برخورد دادگاه با اخلالگران عبرت‌آموز خواهد بود / نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۳۹

مسئله فضای مجازی که در جامعه ما نیز بسیار رشدکرده است یکی دیگر از مسائل و موضوعاتی است که در راستای احیای حقوق عامه پیگیری می‌شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت آموزی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌السلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مسئولان قضایی با تشکر از اعتماد رئیس قوه قضاییه گفت: از این که ایشان به من اعتماد داشتند و ادامه همکاری و خدمت‌رسانی را برای من فراهم کردند، کمال تشکر را دارم.

وی خطاب به آیت‌الله جنتی اظهار داشت: ظرفیتی که در دروه ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه‌قضاییه احیا شد، ظرفیت نظارت بود. من فکر می‌کنم مسئله نظارت و کنترل را باید ادامه دهیم که این مسئله با اعتماد منافاتی ندارد.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه اگر اعتقاد داریم احکام قضات باید متقن باشد، یادآور شد: نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود و اضطراب در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حکم قاطع حل می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: تقویت نظارت، تضمین کننده حسن امور و قضاوت عادلانه است.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه مسئله امنیت اجتماعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: دادستانی کل کشور در ۷۰ نقطه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حضور دارد. دراین نقاط موضوع امنیت باید محور قرار گیرد. به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت آموزی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارنامه دادستانی کل کشور در برخورد با مسئله مواد مخدر درخشان است، خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در برخورد با قاچاقچیان موادمخدر صورت گرفته اما برای پیشبرد بهتر امور باید همه ارکان و نهادهای عضو ستاد مبارزه قاچاق موادمخدر کنند.
رئیسی تاکیدکرد: در مجموع قضات و دادستان‌ها در این مسئله تلاش‌های زیادی کرده‌اند و قاطعیت در این مسئله ادامه پیدا می‌کند.

دادستان کل کشور احیای حقوق عامه را یکی دیگر از برنامه‌های خود در دادستانی کل کشور اعلام کرد و ابراز داشت: این مسئله بسیار مهمی است و دادستانی کشور از جایگاه مدعی‌العموم به دنبال احیای حق عامه و برخورد با ضایع کنندگان حق الناس است.

وی افزود: مسئله فضای مجازی که در جامعه ما نیز بسیار رشدکرده است یکی دیگر از مسائل و موضوعاتی است که در راستای احیای حقوق عامه پیگیری می‌شود.
معاون اول سابق قوه‌قضاییه انتصاب غلامحسین محسنی اژه‌ای را به عنوان معاون اول این قوه، انتخابی شایسته، به موقع و به جا دانست و گفت: باتوجه به تفویض اختیارات از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی به معاونت اول، امیدواریم که رئیس قوه بتواند به برنامه‌ریزی‌ها وتعیین راهبردها برسند و تصمیم‌گیری در امور تسریع یابد.

رئیسی در پایان بیان کرد: واژگانی که از سوی مقام معظم رهبری در ابلاغ و تایید آیت‌الله آملی لاریجانی بیان شده بود، نشان از اعتماد و هم انتظار ایشان از قوه قضاییه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز