خبرگزاری کار ایران

مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با ایلنا:

انتظارات اقوام از دولت هنوز برآورده نشده است / مسئولان بخواهند پیگیر بازگشت پیکر دانایی‌فر می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۶۸

در صورتی که دولت به وعده‌های خود در خصوص اقوام جامه عمل بپوشاند نه تنها رضایت مردم را برآورده کرده بلکه به تقویت وحدت و امنیت ملی نیز کمک کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: رئیس جمهور وعده پیگیری مسائل مربوط به قومیت‌ها را داد، اما هنوز انتظارات اقوام و قومیت‌ها برآورده نشده است.

مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر شهادت گروهبان جمشید دانایی‌فر گفت: اطلاعاتی که ما داشتیم حاکی از آن بود که گروه جیش‌العدل پیش از آزادی ۴ مرزبان ما دانایی‌فر را به شهادت رسانده بود.

وی افزود: بر اساس این اطلاعات گویا میان اعضای گروه جیش‌العدل اختلافاتی وجود داشته که در نهایت این اختلافات منجر به شهادت گروهبان دانایی‌فر شده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت پیکر شهید دانایی‌فر اقدامی خواهد شد، گفت: ما پیش از این در این خصوص تلاش کرده‌ایم و گروه‌های مردمی پیگیر این مسئله هستند، اما از آخرین نتایج این اقدامات اطلاعاتی ندارم. با این حال در صورتیکه مسئولین به ما اعلام کنند، برای پیگیری مجدد این مسئله اقدام خواهیم کرد.

وی در مورد تحرکات گروهک تروریستی داعش در منطقه گفت: در استان سیستان و بلوچستان نه تنها مردم بلکه علما نیز با خشونت و تندروی و هرگونه افراط‌گرایی مخالف هستند و با تلاش‌هایی که صورت گرفته زمینه فعالیت افراد تندور در این استان وجود ندارد.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص عملکرد دولت یازدهم در ارتباط با اقلیت‌ها و قومیت‌های مذهبی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی وعده پیگیری مسائل مربوط به قومیت‌ها را داد، اما هنوز انتظارات اقوام و قومیت‌ها برآورده نشده است.

وی افزود: این طور که مشخص است، گویا فشارهایی برای این که به حق و حقوق اقوام و قومیت‌ها رسیدگی نشود، روی دولت وجود دارد و اقلیت‌های قومی و مذهبی در این خصوص نگرانی‌هایی دارند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت به عهد خود وفا نکند و خواسته اقلیت‌های قومی و مذهبی برآورده نشود، پریشانی میان اقوام بیشتر و متعاقب آن ناامیدی از مسئولین امر افزایش خواهد یافت.

مولوی عبدالحمید این را هم گفت که در صورتی که دولت به وعده‌های خود در خصوص اقوام جامه عمل بپوشاند نه تنها رضایت مردم را برآورده کرده بلکه به تقویت وحدت و امنیت ملی نیز کمک کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز