خبرگزاری کار ایران

سِندبادنامه برای نوجوانان بازنویسی شد

کد خبر : ۱۹۷۸۵۹

سِندبادنامه منظوم جلال الدین عضد یزدی توسط جعفر ابراهیمی نصر بازنویسی شد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

جعفر ابراهیمی نصر، نویسنده کودک و نوجوان از پایان بازنویسی داستان‌هایی از اثر سِندبادنامه منظوم جلال الدین عضد یزدی برای نوجوانان خبر داد و گفت: بازنویسی این اثر را در اواخر اسفند سال ۹۲ به پایان رساندم و انتشارات سوره مهر پس از تصویرگری و ویرایش نهایی آن را به چاپ می‌رساند.

به گزارش ایلنا؛ این نویسنده ادامه داد: بازنویسی سِندبادنامه برای نوجوانان شامل ۷ داستان در ۱۰۰ صفحه می‌شود که در قالب مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» و به سفارش دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری به نگارش در آمده است.

وی با تاکید بر این که «سِندبادنامه» اثری متفاوت از سندباد(انیمیشن پخش شده از تلویزیون) است، اظهار کرد: این اثر قصه‌های منظومی است که توسط جلال الدین عضد یزدی شاعر هم عصر حافظ سروده شده و کمتر در بین مردم شناخته شده است.

ابراهیمی گفت: قصه‌های این منظومه مانند کلیله و دمنه به صورت نمادین با محوریت حیوانات جنگل بیان می‌شود و فضایی طنزآمیز در این قصه‌ها وجود دارد. این اثر توسط محمدجعفر محجوب تصحیح شده است و من با استفاده از اثر ایشان کتاب را بازنویسی کردم. البته در بازنویسی اثر، تلاش داشتم تا پرداخت داستانی مناسب با فضای ذهنی کودکان و نوجوانان امروز ارائه دهم.

وی درباره علت کمتر دیده شدن این شاعر در بین عموم مردم، اظهار کرد: شاید بتوان گفت دلیل کمتر دیده شدن اشعار عضد یزدی نگاه بدبینانه او به زن باشد. به همین دلیل نیز در انتخاب برخی شعرها برای بازنویسی مشکل داشتم و به اجبار بسیاری از اشعار این مجموعه را کنار گذاشتم.

مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در قالب ۳۰ جلد از داستان‌های منظوم و نثر کهن ایرانی که توسط نویسندگان برجسته کشورمان بازنویسی شده است برای نوجوانان توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز