خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس:

فارس از یک فضای سیاسی آرام و باز بهره مند است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۴۰

در افزایش نرخ تورم فقط از زیمباوه عقب مانده بودیم. / فقط در حوزه آب و راه ۷۰۰ میلیاردتومان بدهکار بودیم. / مسکن مهرسنگی بود که یک نفر ته یک چاه انداخت.

استاندار فارس با بیان این مطلب که در هفته دولت ۹۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف استان و در بخش‌های گوناگون، افتتاح خواهد شد، افزود: ۶۲ مورد از پروژه‌ها شامل قطار شهری شیراز، توسعه و نوسازی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خطوط راه‌آهن، پروژه‌های حوزه راه، پروژه‌های بهداشت و درمان و… سایر پروژه‌های بزرگ خواهد بود، گفت: امسال اعتبارات کل استان به رقم یک هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش‌های ملی، استانی و ماده ۱۸۰ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکترسیدمحمد احمدی که صبح امروز شنبه در یک کنفرانس خبری عملکرد دولت در یک سال گذشته و برنامه‌های اجرایی هفته دولت را تشریح می‌کرد، از افزایش اعتماد بین المللی و از بین بردن حس ایران هراسی در منطقه و دنیا به عنوان شاخص‌ترین عملکرد دولت در حوزه روابط خارجی یادکرد.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی شاه بیت عملکرد دولت در حوزه داخلی است، افزود: تورم ۴۵ درصد و رشد اقتصادی منفی هفت، برای هر کشور و نظامی شکننده است اما عملکرد غلط گذشته باعثشده بود تادرافزایش نرخ تورم فقط از زیمباوه عقب بمانیم.

استاندار فارس با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش از ۱۰ هیات خارجی از کشورهای مختلف جهان به این استان سفرکرده و در خصوص سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری مباحثی را انجام داده‌اند، رشد گردشگری و حضور گردشگران خارجی تا بیش از ۲۰۰ درصد را از تاثیرات مثبت سیاست‌های دولت حسن روحانی دانست.

وی با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه در مقایسه مرداد امسال و سال گذشته تا ۱۴ درصد، گفت: اکنون تورم کشور به ۲۵ درصد رسیده و شاهد تثبیت نرخ ارز و قیمت کالاهای اساسی مردم هستیم و رشد منفی هفت درصد نیز در حال نزدیک شدن به صفر است و امید می‌رود که تا پایان امسال به ۱.۳ درصد برسد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه سال گذشته از کل ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تنها ۶ هزار میلیارد تومان محقق شد، گفت: امسال و با توجه به گشایشی که در روابط خارجه و آزادشدن بخش اندکی از دارایی‌های ایران شاهد بودیم، این رقم طی سه‌ماهه اول سال به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با تصریح اینکه طی سالجاری هیچ پروژه عمرانی متوقف نشده و کند نشده است، گفت: خوشبختانه در پروژه‌های بزرگ نظیر پروژه‌های سد و راه‌سازی شاهد تداوم فعالیت‌ها هستیم به‌طوریکه سد چشمه عاشق نی‌ریز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی انشالله امسال آب‌گیری می‌شود و سد هایقر نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد نرگسی کازرون نیز از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

استاندار فارس از تداوم کار خط دوم آبرسانی به شیراز خبر داد و با بیان اینکه این پروژه نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که قرارگاه خاتم آن را اجرا می‌کند، افزود: امیدواریم ظرف ۲ تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه آزاد راه شیراز – اصفهان یک پروژه متوقف شده بود، گفت: این پروژه با هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، راه‌اندازی شده و امیدواریم ظرف سه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

او از تداوم تلاش‌ها برای اجرای خطوط راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه، اقلید - یزد، شیراز - گلگهر و همچنین آزادراه شیراز - بوشهر خبر داد و گفت: پیشرفت طرح فولاد نی‌ریز هم در همه خطوط حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه در زمان تحویل گرفتن دولت در این استان، تنها در دو بخش راه‌سازی و آب، ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود داشته است، گفت: این میزان حدود نصف کل اعتبارات عمرانی استان را شامل می‌شد که بحمدالله بخش قابل توجهی از بدهی‌ها تاکنون پرداخت شده و همه پیمانکاران نیز با همدلی، در مسیر اجرا و تکمیل پروژه‌ها تلاش می‌کنند.

وی با تصریح اینکه قصد زیرسئوال بردن گذشته را ندارد و به‌هیچ عنوان از اینکه در گذشته مشکلاتی در عرصه‌های مختلف منجمله اقتصاد ایجاد شده است، ‌ خرسند نیست، گفت: بلاخره آینده هم در مورد ما قضاوت می‌کنند اما در گذشته علی‌رغم تمام درآمدهای مطلوبی که وجود داشت، عرصه اقتصاد به‌خوبی مدیریت نشد.

استاندار فارس تاکید کرد که پیگیری برای راه‌اندازی ایرلاین و حمل و نقل ریلی اختصاصی فارس، با همراهی نمایندگان مجلس و مدیران استان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: با وجودیکه یک سرمایه‌گذار اعلام کرد که یکی از ایرلاین‌ها را خریداری کرده است، رایزنی‌هایی را با شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان انجام داده‌ایم که ماهان قول داده بیس جنوب خود را در فارس فعال کند.

وی در عین‌حال خاطرنشان کرد: هم‌اینکه روزانه هفتاد پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شیراز انجام می‌َشود.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز از ۲۹ شهرستان استان فارس تنها ۲ شهرستان شیراز و مرودشت، صنعتی محسوب می‌شوند و ما باید تلاش کنیم برای رونق اقتصادی استان، بسترهای ایجاد و توسعه صنایع مختلف را فراهم کنیم.

احمدی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه گردشگری، گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار مدیریت تخت‌جمشید، هیات امنایی شده و به‌دنبال راه‌اندازی سایت و بازارچه برای ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی استان هستیم.

وی با تصریح اینکه پروژه برج دوقلو در شیراز متوقف نشده است، گفت: کمیسیون ماده ۵ با این طرح موافقت کرده و امیدواریم شورای عالی شهرسازی نیز موافقت کند تا کار ساخت و ساز این پروژه اجرایی شود.

استاندار فارس تاکید کرد: در موضوع سرمایه‌گذاری و آنچه به مصلحت استان و مردم باشد، عقب‌نشینی نخواهیم کرد و اعتقاد داریم که عده‌ای از مخالفان توسعه اگر در زمان کریم‌خان هم بودند اجازه ساخته شدن بازار وکیل را نمی‌دادند و مدعی می‌شدند که این نماد سرمایه‌داری است.

وی از فعال شدن پروژه شهر سلامت و تکمیل بیمارستان‌های بزرگ سوانح و سوختگی، پیوند اعضا و توسعه بیمارستان‌ تروما و احداثبیمارستان جدید نمازی و بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور، به‌عنوان اقدامات انجام شده و در حال انجام در حوزه گردشگری سلامت نام برد.

استاندار فارس همچنین گفت: از نظر من بهزاد مدیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و ابلاغ ایشان هم صادر شد است.

احمدی با بیان اینکه در انتخاب مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با نماینده ولی فقیه در استان رایزنی و مشورت کرده است، خاطرنشان کرد: بعضی ممکن است بخواهند جلوی این حکم را بگیرند اما از نظر بنده مدیرکل جدید هفته آینده رسما معرفی خواهد شد.

استاندار فارس تصریح کرد: من غیر از ایشان کسی را به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهم پذیرفت. البته دل کندن از میز و مسئولیت حتی برای مومن هم سخت است چه رسد برای امثال من که مومن هم محسوب نمی‌شویم!

وی در خصوص طرح انتقادی از سوی یکی از خبرنگاران در موضوع برگزاری روز خبرنگار، مبنی براینکه عده‌ای در آن روز از خط‌قرمز‌ها عبور کرده و گمان کرده‌اند با تغییر دولت امکان حضور فتنه‌گران فراهم شده است، گفت: من در آن جلسه حضور داشتم و اینگونه تشخیص ندادم، اگر فردی در مراسم روز خبرنگار حرفی زد، به این معنا نیست که نظام زیرسئوال رفته است.

استاندار فارس با بیان این مطلب که فارس از یک فضای سیاسی آرام و باز بهره‌مند است، افزود: من طرف هیچ دعوای سیاسی نیستم و اجازه هم نمی‌دهم گروه یا فردی این آرامش را برهم بزند، گروه‌های مختلف حق دارند حرف بزنند، تضارب افکار برای اعتلا و پیشرفت بسیار خوب است، کسی هم نگران این موضوع نباشد چون ما مراقب هستیم.

وی اضافه کرد: در هیچ زمانی رهبر معظم انقلاب اینگونه از هیچ دولتی حمایت نکرده‌اند، حمایت از دولت مطمئن باشیم که حمایت از ملت خواهد بود و تضییع حقوق دولت و تضعیف دولت، تضییع و تضعیف مردم است.

وی با ابراز نارضایتی از اقدامات انجام شده در بخش ورزش و جوانان استان فارس، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم که با درایت و حسن نظر این برنامه‌ها عملیاتی شود.

استاندار فارس در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در شیراز نیز گفت: مسکن مهر سنگی است که در چاه انداخته شده و حالا همه می‌خواهند آن را بیرون بیاورند اما کار از اساس مشکل دارد.

احمدی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد در لپویی و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید صدرا در موضوع مسکن مهر وجود دارد، گفت: فقط خوابگاه ساخته‌اند، آب، برق، تلفن، فاضلاب، پارک، محیط آموزشی، امنیت، حمل و نقل و… هیچ موضوعی دیده نشده است، اگرچه در شهر صدرا موضوع فاضلاب پیگیری و مقرر شده است تا از طریق بیع متقابل عملیاتی شود.

استاندار فارس همچنین در خصوص طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز با اشاره به ایجاد شورای توسعه حرم در فارس، گفت: جلسات متعددی با مسئولان کشوری ازجمله آقای دکتر نوبخت داشته‌ایم که امیدواریم اعتبارات مناسب‌تری به این طرح برای اجرای طرح تملک و فازهای بعدی اختصاص داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز