خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان؛

محاکمه نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل خواست عمومی مردم جهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۱۸

خواست عمومی مردم جهان، تنها محاکمه نظامی نخست‌وزیر و وزیر جنگ جنایتکار رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: خواست عمومی مردم جهان، تنها محاکمه نظامی نخست‌وزیر و وزیر جنگ جنایتکار رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، کارشکنی رژیم صهیونیستی را علت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات قاهره قلمداد و اظهار کرد: نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از نافرجام ماندن مذاکرات به صورت یک‌طرفه آتش‌بس را لغو و فورا دستور حمله نظامی همه جانبه را صادر می‌کند و ارتش به طور مجدد بمباران خانه‌ها و کشتار غیرنظامیان را از سر می‌گیرد.

وی با تأکید بر اجماع جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، همزمان با افزایش تعداد شهدا و مجروحان در غزه گفت: دیگر ملتی نیست که از این جنایات دفاع کند و خواست عمومی مردم جهان تنها محاکمه نظامی نخست‌وزیر و وزیر جنگ جنایتکار رژیم صهیونیستی است.

به گفته وی، حتی در اسرائیل نیز تظاهراتی علیه جنایات و کشتار کودکان بی‌گناه برگزار شده و بعضی از کشور‌ها کالاهای تولید اسرائیل را تحریم می‌کنند چنانکه در انگلستان مردم به فروشگاه‌ها هجوم آورده و اجناس اسرائیلی را بیرون ریختند.

امام جمعه کاشان با انتقاد از موضع بی‌تفاوت و حتی جانبدارانه مقامات غربی به خصوص سخنان رئیس جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی افزود: اوباما در حالی جنایات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود در برابر تروریست‌ها می‌نامد که در طرف مقابل یک عده کودکان مظلوم و مردم بی‌گناه و بی‌سلاح حضور دارند.

نمازی همچنین به پیروزی‌های ارتش عراق در موصل اشاره کرد و گفت: موفقیت ارتش عراق و نیز کرد‌ها در باز پس‌گیری سد موصل که بزرگ‌ترین سد منطقه و چهارمین سد دنیا است از نظر سیاسی بسیار مهم و ارزشمند بود چراکه در صورت منفجر شدن سد موصل و حتی بخشی از بغداد زیر آب می‌رفت.

وی مسئله آوارگان عراقی را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در جنگ‌افروزی‌های داعش بسیاری از مردم کشور عراق آواره شدند تا جایی که شهرهای نجف و کربلا میزبان ۱۲۰ هزار آواره جنگی است و سایر شهرهای این کشور نیز شاهد حضور هزاران آواره عراقی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مصاحبه نخست‌وزیر انگلیس در خصوص بحران عراق و اذعان وی مبنی بر لزوم حضور جمهوری اسلامی در مذاکرات، برای سرکوب گروه تروریستی داعش تصریح کرد: دولتمردان غربی و برخی از حاکمان منطقه که داعش توسط آن‌ها ساخته و پرداخته شده اکنون با نگرانی برای رفع خطر این گروه تروریستی که توسط همین کشور‌ها تأمین مالی شده است دست سوی ایران اسلامی دراز می‌کنند.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ۲۸ مردادماه سالروز کودتای نظامی آمریکا و انگلیس علیه نهضت ملت ایران را یادآور شد و گفت: پس از پیروزی قیام سی‌ام تیر سال ۱۳۳۰ با مجاهدت آیت‌الله کاشانی که منجر به نخست‌وزیری مصدق و فرار شاه شد در سال ۱۳۳۲ سپهبد زاهدی توسط آمریکا و انگلیس مسئولیت فرماندهی کودتا را به دست گرفت.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه تاریخ و تأمل در وقایع تاریخی چون نهضت مشروطه، کودتای ۲۸ مرداد، دفاع مقدس و… عنوان کرد: باید بسیار هوشیار باشیم چنانکه یک روز در تهران عده‌ای به خیابان‌ها آمدند و صبح «درود بر مصدق» گفتند و بعد از ظهر این شعار به «مرگ بر مصدق» تغییر یافت و با وجود مخالفت و زندانی شدن آیت‌الله کاشانی، کودتا انجام شد.

امام جمعه کاشان با گرامیداشت روز پزشک و داروسازی، این دو قشر را دارای جایگاه مهمی در جامعه دانست و گفت: همچنانکه عالم طبیب روح است پزشک نیز مسئولیت طبابت جسم را برعهده دارد بنابراین از این منظر طبابت شغل و محلی برای تولید ثروت و صرفا کسب درآمد نیست.

نمازی با قدردانی از تلاش پزشکان و داروسازان برای حفظ سلامتی جامعه متذکر شد: البته در هنگام مواجهه با بیمار باید کرامت وی حفظ شود و با برخوردی محبت‌آمیز با حوصله به شنیدن مشکلات جسمی اقدام شود چراکه این رفتار در روحیه فرد بیمار بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و تمام شیعیان، خواستار عمل نمازگزاران به توصیه‌ها و فرمایشات آن حضرت شد.

نمازی با اشاره به توصیه‌ ائمه اطهار به موضوع نماز بیان داشت: نماز عامل سعادت و بازدارنده از گناهان و منکرات است و جامعه‌ای که جوانانش اهل نماز باشند به راحتی به ورطه گناه نمی‌افتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز